ژلیش ناخن می تواند به DNA افراد آسیب برساندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مضرات ژلیش ناخن

اکثر خانم هایی که عاشق ناخن های رنگی و خوش فرم هستند از زدن لاک ناخن اجتناب می کنند. شاید این عبارت شما را به شک بیندازد که چرا خانم ها از لاک زدن اجنتاب می کنند؟ ماندگاری کم، کیفیت نامناسب رنگ لاک ها، براق نبودن ناخن ها، خشک شدن سریع، رقیق بودن لاک ها و … از مواردی است که خانم ها از لاک زدن اجتناب می کنند.

پس خانم ها برای داشتن ناخن های زبیا و خوش فرم چه کاری باید کنند؟ ژلیش ناخن؛ بهترین پاسخ برای این سؤال است. در واقع بسیاری از خانم ها برای فرار از دردسرهای لاک ناخن انگشتان خود را به زیر دست یک ناخن کار در یک سالن آرایشی و زیبایی می سپارند. تا اینجای داستان ژلیش ناخن جایگزین خوبی برای لاک ناخن بوده است. اما یک سؤال می تواند این داستان زیبا را خراب کند و آن این است که چرا ژلیش ناخن مضر است؟

چرا ژلیش ناخن مضر است؟ناخن ها تنفس نمی کنند

فرآیند ژلیش به گونه ای است که صدف ناخن با چهار الی پنج لایه از مواد مخصوص پوشیده می شود. این موضوع سبب می شود که اکسیژن به سطح ناخن نرسد و در طولانی مدت برای افراد مشکلات پوستی ایجاد شود.

بهتر است این را بدانید افرادی که ناخن هایشان عفونت کرده اگر اقدام به انجام این کار کنند، می توانند به عفونت خود تشدید ببخشند و سلامت خود را در خطر بیندازند.

استفاده از وسایل اشخاص دیگر

ما هیچ اطمینانی نداریم که فرد قبلی ما ناخن هایش در چه شرایطی بوده است. از همه مهمتر اطمینانی نداریم که ناخن کار ما وسایلش را ضدعفونی کرده است یا خیر. پس احتمال مبتلا شدن ما به بیماری هایی چون قارچ ناخن بسیار بالا می رود.

مواد سرطان زا ژلیش ناخن

بعضی از مواد جلا دهنده ناخن حاوی ترکیبات سرطان زا فرمالدهید، دی بوتیل فتالات و تولوئن هستند و می توانند سلامت ما را مورد هدف قرار دهند.

چرا ژلیش ناخن مضر است؟خشک کردن ژلیش با دستگاه UV و LED

استفاده از دستگاه UV برای خشک کردن ماده ژلیش در دراز مدت می تواند سبب دچار شدن افراد به سرطان پوست شود. این موضوعی که ما به آن اشاره کرده ایم در بنیاد سرطان پوست آمریکا مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه تحقیقات مبتلا شدن افراد استفاده کننده به سرطان پوست بوده است. جالب است بدانید طبق پژوهش های جدید دستگاه UV می تواند به DNA آسیب بزند و باعث جهش سلول های شود.

حال مسئله ای که پیش می آید این است که بسیاری می گویند ما ماده ژلیش را با دستگاه LED خشک می کنیم تا لطمه ای به سلامت فردی وارد نشود. اما متأسفانه باید بگوییم که استفاده از این دستگاه در بلند مدت می تواند افراد را دچار لک های پوستی کند.

حتماً بخوانید: با بهترین مارک های لاک ناخن ایرانی آشنا شوید

پاک کردن ژلیش ناخن

اکثر ناخن کارها برای پاک کردن ژلیش قبلی از ابزار تیزی استفاده می کنند. خانم های عزیز توجه کنید که این ابزارها به لایه بالایی ناخن شما آسیب می رساند و نباید به هیچ عنوان برای پاک کردن ژلیش قبلی خود اجازه استفاده از این ابزارها را به ناخن کار خود دهید.

سعی کنید برای پاک کردن ژلیش ناخن قبلی خود از استون صد در صد استفاده کنید تا کمتر به سطح ناخن خود آسیب برساند. البته که خود استون لایه ای از روی ناخن را از بین می برد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }