شرم از بدن خود نداشته باشید، هیچ فردی بدون نقص نیستزمان مطالعه : ۲ دقیقه

شرم از بدن

متأسفانه این روزها معیار افراد برای فرم بدن شبکه های اجتماعی شده است. اما همانطور که می دانید در شبکه های اجتماعی ما با یک دنیای مجازی سر و کار داریم و واقعیت افراد درست به نمایش گذاشته نمی شود. خوشبختانه و شوربختانه هیچ فردی روی کره زمین بدنی عالی و بدون نقص ندارد.

طبیعتاً همه ی ما انسان ها از یک عضوی در بدن خود شکایت داریم. این عضو برای یک نفر شکم است، برای نفر دیگر قد، برای یک نفر پوست صورت و … . متأسفانه بسیاری از افراد بابت آن عضو خود شرمنده هستند و دلشان نمی خواهد در معرض دید قرار بگیرید. جالب است بدانید این جریان برای بعضی از افراد آنقدر بزرگ به نظر می رسد که حتی در رابطه با پارتنر خود با مشکلاتی مواجه می شوند.

از ابتدا شروع کنیم …

جریان از جایی شروع می شود که این روزها چارچوب یک بدن زیبا را شبکه های اجتماعی تعیین می کنند. متأسفانه همه ی ما برای یکبار هم شده خود را به خاطر فرم بدنی خود شرم زده کرده ایم. جالب تر این است که حداقل یکبار هم شده دیگران را به خاطر موردی که در بدن خود داشته اند شرم زده کرده ایم.

دلیل این کار ما چیست؟

دلیل این کار می تواند عصبانیت یا احساس تهدید از طرف مقابل باشد. پس طبیعتاً قضاوت و مقایسه کردن بدن فرد مقابل در دسترس ترین کار برای ما می تواند باشد. راحت بگوییم: در دسترس ترین کار برای تخریب طرف مقابل.

شرم از بدناحساس خوب دادن به خود

محصول پایین بودن عزت نفس و احساس ناامنی درونی برای بعضی اشخاص شرم از بدن است. این اشخاص دائماً به فکر این هستند خود را با دیگران مقایسه کنند و سعی در تخریب دیگران داشته باشند. این کار باعث می شود آن فرد به احساس خوبی دست پیدا کند.

انتقال دادن احساس شرم از بدن

خود منی که دارم این مطلب را می نویسم بارها بهم گفتند: چرا اینقدر لاغر شدی؟

این نوع پرسش ها بدون اینکه شما بخواهید سبب انتقال احساس شرم از بدن در فرد مقابل می شود. طبیعتاً با شنیدن این نوع سؤال ها استرسی در شما ایجاد می شود و به این فکر می افتید که دفع بعد که به دیدن این فرد آمدم باید کاملاً بدون نقص باشم، چونکه توجه اون فرد روی ظاهر منه و من باید بدون هیچ ایرادی ظاهر شوم.

حتماً بخوانید: پاراسوشیال (Parasocial Relationship)؛ یک رابطه ای که می تواند تأثیرات مثبتی روی زندگی ما بگذارد
در آخر

شرمندگی از بدن نه برای شما خوبه، نه برای دیگران. پس بیایید به جای شرم از بدن به فکر تقویت عزت نفس در خود باشید. عزت نفس به شما اجازه مقایسه و قضاوت کردن را نمی دهد.

همه ما ایرادهای در فرم یا چهره ظاهری خود داریم. به یاد داشته باشید که جوش و آکنه برای پوست انسان است. به یاد داشته باشید که لاغر بودن برای انسان ها است. به یاد داشته باشید چین و چروک روی بدن برای ما انسان ها است. به یاد داشته باشید … .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }