Haute Couture ،Luxury Fashion ،Diffusion Lines و … شما در کدام سطح از این هرم فشن هستید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

هرم فشن

همه طراحان و تولید کنندگان صنعت مد و فشن برای کار خود سطح و رتبه ای را تعیین کرده اند. این کار سبب می شود آنها مخاطب خود را بهتر تشخیص دهند و مخاطب آنها با آگاهی کامل از بودجه و سلیقه خود تصمیم به خرید بگیرد.

در صنعت مد به این سطح و رتبه بندی هرم فشن گفته می شود که هفت سطح دارد. طبیعتاً افراد ماهر و حرفه ای با شناختی که از خود دارند، حتماً جایگاه خود را در این هرم می دانند.

آیا شمایی که در صنعت مد فعالیت دارید، جایگاه خود را در این هرم می دانید؟

Haute Couture

سطح اول این هرم با نام Haute Couture شروع می شود. در این سطح از تولید لباس ما شاهد متریال، پارچه و دوخت بسیار باکیفیتی هستیم. حتماً می دانید این نوع لباس ها کاملاً سفارشی تولید می شوند و معمولاً در آنها از جواهرات و سنگ های قیمتی استفاده می شود. هزینه و زمان دوخت این نوع لباس ها بسیار زیاد است و معمولاً برندهای بزرگی مثل دیور در این زمینه فعالیت دارند.

Luxury Fashion

اگر می خواهید لباس های تولید شده در سطح Luxury Fashion را مشاهده کنید، حتماً به هفته های مد سری بزنید. این لباس ها بسیار محدود تولید می شوند و طبیعتاً از متریال بسیار باکیفیت در تولید آنها استفاده شده است. اما باید توجه کنید این نوع لباس ها به اندازه سطح قبلی گران قیمت نیستند.

Bridge Brand

در این سطح از هرم فشن ما شاهد برندهایی هستیم که یک پل ارتباطی بین طراحان لباس با برندهای اوت کوتور و لاکچری برای توسعه و پیشرفت کار و طراحی های یونیک می شوند.

هرم فشنDiffusion Lines

در سطح Diffusion Lines برندها کیفیت کمتری نسبت به سطح های قبلی دارند. طبیعتاً هم کاهش کیفیت سبب کاهش قیمت می شود. معمولاً خرید لباس از این سطح هرم فقط مختص افراد ثروتمند نیست و افراد زیادی می توانند لباس هایی از این سطح داشته باشند.

High Street

در این سطح از هرم فشن ما شاهد برندهایی هستیم که به صورت فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای لباس های تولید شده خود را به فروش می گذارند.

حتماً بخوانید: لباس کوکتل؛ استایلی نه خیلی رسمی و نه خیلی کژوال

Fast Fashion

در این سطح برندها روی لباس های ترندی و کپی برندهای سطوح قبلی تمرکز دارند. معمولاً سرعت تولید و عرضه در این برندها بسیار بالا است و کیفیت قابل قبولی دارند.

Economy

همانطور که از نام این سطح آشکار است ما شاهد برندهای اقتصادی هستیم که دوخت و متریال زیاد کیفیت خوبی ندارند و صرفاً فقط به خاطر قیمت کم و شهرت طرفداران خوبی دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }