پورشه کاین ۲۰۲۴ با ظاهری تهاجمی تر و کابینی متفاوت ترزمان مطالعه : ۴ دقیقه

پورشه کاین ۲۰۲۴

همین الان که ما داریم این مطلب را می نویسیم در نمایشگاه شانگهای پورشه از مهمترین محصول خود رونمایی کرده است. همانطور که می دانید پورشه کاین جزء مهمترین خودروهای شاسی بلند جهان محسوب می شود و مدت های طولانی جزء قوی خودرو در کلاس خود بوده است.

پورشه کاین 2024طراحی ظاهری

ما با فیس لیفت نسل سوم پورشه کاین سر و کار داریم. همیشه محصول کاین پورشه در طراحی ظاهری خود شباهات زیادی به دیگر محصولات خود داشته است. به طور مثال نسل اول این خودرو شبیه به ۹۱۱ بوده و در نسل دوم هم شبیه به سدان پورشه بوده است. در فیس لیفت نسل سوم هم ما شاهد یک شباهت زیادی با تایکان هستیم. از همه اینها گذر کنیم، می رسیم به پورشه کاین ۲۰۲۴ که تهاجمی تر از قبل شده است.

هنوز هم می شود فرم کلی جلوپنجره و سپر جلو مدل ۲۰۲۲ را دید و ما شاهد تغییرات عمده ای نیستیم. اما خب در این فیس لیفت خطوطی به کاپوت اضافه شده و حس اسپرتی به خودرو بخشیده است.

بزرگترین تغییر اتفاق افتاده را می شود در چراغ های خطی جلو و عقب و خروجی اگزوزی که در وسط دیفیوزر نصب شده است، مشاهده کرد.

پورشه کاین 2024کابین

می رویم به سراغ کابینی که تغییرات زیادی در آن رخ داده است که شاید برای بسیاری که اصالت پورشه را دوست داشتند جذاب به نظر نرسد.

همین ابتدای کار که در خودرو را باز می کنید غربیلک فرمان ۹۱۱ دارد چشم نوازی می کند. البته که نمایشگرهای نصب شده خود جای تعجب ایجاد می کند.

دیگر خبری از دسته دنده در کنسول میانی و آن سبک استارت معروف پورشه نیست. در کابین کاین ۲۰۲۴ شما برای استارت خودرو باید دکمه استارت استاپ را در سمت چپ داشبورد لمس کنید و برای تعوض دنده هم یک اهرم کوچک روی داشبورد گذاشته شده است. اما اگر بخواهیم از همه این اتفاقات شاید ناخوشایند گذر کنیم باید به نمایشگر های پشت آمپر، کنسول مرکزی و روبروی راننده اشاره کنیم که اندازه هر کدام به ترتیب ۱۲.۶، ۱۲.۳ و ۱۰.۹ اینچ است. بد نیست بدانید که آن نمایشگر مقابل سرنشین نمی تواند حواس راننده را پرت کند و اصلاً راننده دیدی نسبت به آن ندارد.

در کاین جدید یک شارژر بی سیم ۱۵ واتی تعبیه شده که می تواند گوشی شما را به سرعت شارژ کند. به طور کل پورشه هم کابین خودروی خود را شبیه خودروهای امروزی کرده و دیدن این همه نمایشگر و تغییرات زیاد جای تعجب برای بیننده ایجاد نمی کند.

پورشه کاین 2024مشخصات فنی

کاین ۲۰۲۴ با چهار نسخه موتوری به بازار عرضه خواهد شد. نسخه پایه آن یک موتور ۳ لیتری V6 دارد که ۳۸۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

دیگر نسخه کاین هم پلاگین هیبرید است. در این نسخه ما شاهد یک موتور برقی هستیم که ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید می کند. مجموع قدرت پیشرانه بنزینی و برقی در این خودرو ۴۶۳ اسب بخار است. قابل توجه شما باتری ۱۷.۹ کیلووات ساعت قبلی در این فیس لیفت به ۲۵.۹ کیلووات ساعت ارتقاء یافته است. درباره نسخه پلاگین هیبرید بهتر است بدانید شما برای شارژ کامل آن با برق شهری تنها به ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارید.

حتماً بخوانید: پورشه کاین توربو GT را به عنوان یک سوپر کراس اوور می شناسند

می رسیم به نسخه کاین اس که یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوشارژ دارد که ۴۶۸ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. کاین S برای اینکه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، تنها به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. بهتر است بدانید که کاین S و کاین هیبریدی در حالت استاندارد سیستم Active Suspension Management را دارند.

قوی ترین نسخه پورشه کاین ۲۰۲۴، توربو GT است که یک موتور ۴ لیتری دارد. این پیشرانه ۶۵۰ اسب بخار قدرت می کند و می تواند این بلند قامت پورشه را تنها در زمان ۳.۱ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. قابل توجه خریداران این نسخه؛ کاین توربو GT به صورت استاندارد آپشن هایی مثل ترمزهای سرامیکی، اگزوز تیتانیوم، سیستم تعلیق بادی، و فرمان پذیری چرخ های عقب دارد.

پورشه کاین 2024خرید

شما برای خرید نسخه پایه این خودرو باید ۸۱ هزار دلار هزینه کنید و برای قوی ترین نسخه این خودرو که می شود Cayenne Coupe Turbo GT باید حدود ۱۹۸ هزار دلار هزینه کنید. البته که باید تا تابستان امسال که چیزی نمانده برسیم صبر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }