از مولسان بازنشسته شده تا بنتلی مولینر بتور ۲ میلیون دلاری برایتان گفته ایمزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بنتلی

هر جا سخن از خودروهای لوکس دنیا باشند حتماً خودروسازی معروف انگلیسی بنتلی بر سر زبان ها می چرخد. این کمپانی لوکس انگلیسی فعل حاضر چهار اتاق مختلف اعم از کراس اوور، کوپه، سدان و کانورتبل روانه بازار کرده است و تیراژ کارخانه آن فعلاً با این نوع خودورها پر شده است.

همانطور که می دانید بنتلی یک خودروساز با اصالت و معروف است. پس تعجبی ندارد که خودروهای آن از یک زبان طراحی پیروی کنند و شباهات زیادی به هم داشته باشند. ما امروز می خواهیم پنج مدل تولیدی بنتلی را مورد بررسی قرار دهیم تا شما یک آگاهی کلی از مدل های بنتلی پیدا کنید.

بنتلی مولسانبنتلی مولسان

از بزرگ ترین سدان بنتلی شروع می کنیم. این سدان لوکس که این روزها جای خودش را به دیگر محصول بنتلی داده است در سال ۲۰۲۰ از خط تولید کارخانه بنتلی کنار گذاشته شد و نکته جالب این است که جزئیات دقیقی از آخرین نسخه ی مولسان ارائه نشده است و خود بنتلی می گوید: خانه آینده بنتلی مولسان به عنوان یک راز بزرگ حفظ می شود.

البته دو تا مانده به آخرین مدل تولیدی، مولسان با تیونینگ مولینر به خریدارانی در آمریکا تحویل داده شد. این دو نسخه با رنگ دوتایی که در بدنه دارند کاملاً قابل تشخیص هستند.

فروش این خودرو از سال ۱۹۸۰ آغاز شد و فروش آخرین نسخه ی آن در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

بنتلی فلایینگ اسپربنتلی فلایینگ اسپر

هر پرچمداری روزی بازنشسته می شود و جای خود را به دیگران می دهد. بنتلی مولسان بعد از ۴۰ سال بازنشسته شد و نقش پرچمدار بودن را به فلایینگ اسپر داد. این سدان لوکس بعد از گذشت حدود ۱۵ سال از عرضه آن حالا پرچمدار بنتلی شده است و آن را لوکس ترین سدان فعل حاضر بنتلی می دانند.

اگر شما قصد خرید این خودرو را داشته باشید باید حدود ۱۵۰ هزار پوند هزینه کنید.

بنتلی کانتیننتالبنتلی کانتیننتال

اسپرت ترین چهره خودروهای بنتلی تعلق دارد به مدل کانتیننتال که در دو اتاق کوپه و کانورتبل به بازار عرضه می شود. این خودرو قدمت ۷۰ ساله دارد و می شود گفت جزء محبوب ترین مدل های بنتلی است. تاریخچه تولید این خودرو بسیار طولانی و خارج از حوصله این مطلب است. برای همین ما از سال ۱۹۸۸ که فولکس واگن کمپانی بنتلی را به تصاحب خود در آورد شروع می کنیم.

سال ۲۰۰۳ بود که بنتلی از نسخه جی تی کانتیننتال رونمایی کرد. این خودرو اولین نسل جی تی کانتیننتال بود و تا کنون سه نسل از آن رونمایی شده است. اگر شما بخواهید آخرین نسخه این خودرو را در حالت فول آپشن و قوی ترین موتور خریداری کنید باید حدود ۳۰۷ هزار دلار هزینه کنید.

بنتلی بنتایگابنتلی بنتایگا

اکثر خودروسازان دنیا برای سهم خواهی بیشتر از بازار خودرو به فکر تولید خودروهای کراس اوور افتادند. بنتلی هم برای اینکه از این جریان عقب نیفتد، بنتلی بنتایگا را در سال ۲۰۱۶ وارد بازار کرد. این خودرو فعل حاضر جزء لوکس ترین کراس اوورهای جهان و رقیب بسیار جدی برای رولز رویس کالینان است. خریداران این خودرو باید برای داشتن یک نسخه بنتلی بنتایگا حدود ۲۵۰ هزار دلار هزینه کنند.

بنتلی باکالاربنتلی باکالار

روزهای اول شیوع کرونا در جهان بود که بنتلی از یک محصول فوق لوکس خود رونمایی کرد. نکته جالب در مورد این خودرو کابین آن است که با چوب های درختانی که برای پنج هزار سال در مناطق باتلاقی، دریاچه ای و رودخانه ای فنز انگلیس مدفون شده اند تزئین شده است. بنتلی باکالار دستخوش طراحی مولینر است و تنها از آن قرار است ۱۲ دستگاه تولید شود. در مورد قیمت آن هم بهتر است بدانید که با قیمت پایه ۲ میلیون دلار قرار است به فروش برسد.

بنتلی مولینر بتوربنتلی مولینر بتور

همین اواخر ماه آگوست ۲۰۲۲ بود که بنتلی از کوپه لوکس خود به نام مولینر بتور رونمایی کرد. از این خودرو لوکس به عنوان قوی ترین خودروی تاریخ بنتلی یاد می کنند. مولینر بتور از یک پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر توئین توربو بهره می برد که توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. قرار است از این خودرو ۱۸ دستگاه تولید شود و هر کدام به قیمت ۲ میلیون دلار به فروش برسد. البته تمامی ۱۸ دستگاه فروخته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }