اصول یک رابطه عاطفی سالم چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

روابط عاطفی سالم

تعریف شما از روابط عاطفی سالم چیست؟ این سؤال با پاسخ های متفاوتی مواجه است و هر فرد بسته به شرایط مالی، فرهنگی، شخصیتی و … پاسخ متفاوتی به این سؤال می دهد.

به اهداف یکدیگر اهمیت می دهید

در روابط عاطفی سالم رویاها و اهداف پارتنر اهمیت دارند. در این روابط دو طرف تمام سعی خود را می کنند یکدیگر را به اهدافشان در زندگی برسانند. طبیعتاً این همراهی حس نزدیکی و امنیت را در رابطه عاطفی بسیار تقویت می کند.

فضای شخصی افراد

یک رابطه سالم احتیاج دارد که طرفین رابطه به فضای شخصی یکدیگر احترام بگذارند. در واقع در چنین روابطی افراد به زمان هایی که متعلق به خود همسر است، اهمیت می دهند و اجازه می دهند پارتنر آنها یک فضای شخصی سالم داشته باشد.

حتماً بخوانید: یک رابطه عاطفی یک طرفه احساس امینت را از شما می گیرد

شک و تردیدی دیده نمی شود

در روابط عاطفی سالم زوجین مانع از ایجاد شک و تردید در رابطه می شوند. در این نوع روابط تمامی مسائل و روابط زندگی روشن و واضح است و زوجین اعتماد موجود در رابطه را حاصل فضای بدون شک و ابهام می دانند.

روابط عاطفی سالممشکلات را حل می کنند

اشخاص پذیرفته اند که در هر رابطه عاطفی ناراحتی و دلخوری پیش می آید و از همه مهتر آنها متوجه شده اند که حل اختلافات به وجود آمده بسیار اهمیت دارد و نباید آنها در حل مشکلات وقفه ایجاد کنند.

به دنبال تغییر نیستند

در چنین روابطی زوجین پذیرفته اند که هیچ کس فرد کاملی نیست و هر فرد با فرد دیگری متفاوت است. برای همین آنها سعی در تغییر یکدیگر ندارند و همیشه در تلاشند که با یکدیگر هماهنگ شوند. البته اگر تفاوت های آسیب زا باشد باید دچار تغییر و بهبود شوند.

حتماً بخوانید: ازدواج سنتی بهتره یا ازدواج مدرن؟

تصمیم گیری

آنها به تصمیم گیری مشترک اعتقاد دارند و در رابطه خود به آن اهمیت می دهند. اگر نگاهی عمیق به چنین روابطی داشته باشید، حتماً متوجه خواهید شد که زوجین باهم تصمیم می گیرند و باهم به توافق می رسند.

اختلاف ها را حل می کنن

در روابط عاطفی سالم اشخاص به دنبال حل اختلافات هستند. آنها سعی می کنند به توافق برسند تا اینکه با یکدیگر لج کنند.

هزینه می کنند

آنها معتقد هستند یک رابطه سالم احتیاج به هزینه های مالی، روانی و زمانی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }