یک رابطه عاطفی یک طرفه احساس امینت را از شما می گیردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

رابطه یک طرفه

اگر بخواهیم یک توضیح مختصر و مفید از رابطه یک طرفه داشته باشیم، باید بگوییم در این نوع روابط یکی از زوجین زمان، انرژی تلاش، حمایت عاطفی و … بیشتری صرف طرف مقابل خود می کند. در واقع در این نوع روابط یکی از زوجین متعهدتر از دیگری است و علاقه بیشتری به رابطه موجود نشان می دهد. طبیعتاً در این نوع رابطه ها بعد از مدتی شریک وفادار خسته می شود و امکان دارد از ادامه رابطه صرف نظر کند.

ما نمی خواهیم حرف از جدایی بیاوریم، ولی باید توجه داشته باشید رابطه عاطفی یک طرفه نه برای شما و نه برای طرف مقابل مناسب است و مطمئن باشید هر دو شما در یک رابطه عاطفی سمی زندگی می کنید. پس اگر شریک عاطفی شما تصمیمی نداشت در خود تغییری ایجاد کند، بهتر است شما به فکر ادامه این نوع رابطه نباشید.

آغاز کننده کیست؟

معمولاً در این نوع روابط یک فرد همیشه تماس می گیرد، برنامه تفریحی می چیند، پیام می دهد و … . به طور کل یک نفر فقط تلاش برای ایجاد ارتباط می کند.

به خواسته های شما اهمیتی داده نمی شود

او شنونده خوبی برای حرف های شما نیست. زمانی که با او مکالمه می کنید حس خوبی ندارید و احساس می کنید او حرف های شما را نمی شنود و اصلاً برای او اهمیتی ندارید. این اتفاق به مرور سبب می شود شما ارزش های خود را فراموش کنید و بعد از مدتی به این نتیجه برسید که خواسته های شما اهمیت چندانی ندارد.

رابطه یک طرفههمیشه شما معذرت خواهی می کنید

در رابطه های یک طرفه همیشه مقصر همه ی اشتباهات یک نفر هست و آن هم شما هستید. جالب است شما مرتکب اشتباهی نشده اید، ولی باید شما معذرت خواهی کنید و طرف مقابل شما هم هیچ سعی در جبران و عذرخواهی کردن نمی کند.

چه کسی به فکر حل مشکلات است؟

در این نوع روابط فقط یکی از طرفین رابطه به فکر موضوعات و مسائل مختلف رابطه است و طرف مقابل هیچ اهمیتی به بررسی و حل مشکلات نمی دهد. راحت بگوییم: او منتظر است تمام مشکلات را شما حل کنید.

حتماً بخوانید: قبل از شروع یک رابطه عاطفی به این نکات توجه کنید
در آخر

در روابط یک طرفه احساس امنیتی دیده نمی شود. در این رابطه تنهایی شما را آزار خواهد داد و شما هیچ وقت پشتیبانی نخواهید داشت.

ما در ابتدای مطلب اشاره کردیم؛ اگر شرایط را به گونه ای می بینید که جایی برای نجات ندارد و شما دارید در زندگی مشترک خود لطمه می بینید، بهتر است به فکر پایان دادن به رابطه سمی خود باشید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }