بنز CLE؛ زمانی که کلاس C و E مرسدس بنز باهم ترکیب شوندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

همانطور که گفته شده بود مرسدس بنز قصد داشت نسخه های کوپه و کانورتیبل C کلاس و E کلاس در یک مدل یکپارچه کند. این اتفاق الان که ما داریم این مطلب را می نویسیم افتاده و بنز محصول خود را با نام CLE رونمایی کرده است.

این خودرو که ترکیبی از محصول C و E کلاس است قصد رقابت با بی ام و اتاق ۴ و آئودی A5 را دارد و قرار است به خوبی این دو خودرو را روی آسفالت به چالش بکشید.

بنز CLE کوپهطراحی ظاهری

CLE کوپه از نظر ابعاد بین دو مدل C و E قرار دارد، البته که فاصله محوری آن به محصول E نزدیک تر است. آن طرف قضیه هم وقتی به جلوپنجره نسبتاً باریک و کاپوت عضلانی طور CLE نگاه می کنیم در ذهن ما مدل C کلاس تداعی می شود. همینطور که به عقب خودرو هم می رویم E کلاس برقی را می بینیم. به طور کلی می شود از هر نقطه این خودرو شباهت های زیادی بین دو محصول ذکر شده پیدا کرد.

بنز CLE کوپهکابین

می شود گفت کابین نسل جدید C کلاس با کمی تغییرات جزئی شده کابین CLE کوپه و ما نمی توانیم تفاوتی را بین این دو محصول ببینیم. صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی عمودی ۱۱.۹ اینچی از ویژگی اصلی کابین CLE که اصلاً هیچ شباهتی با بنز E کلاس ندارد. توجه داشته باشید که در CLE کوپه از جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX استفاده شده که اولین بار این سیستم جدید را در نسل جدید E کلاس دیده بودیم.

بنز CLE کوپهمشخصات فنی CLE

اگر آشنایی با نسل جدید E را داشته باشید حتماً متوجه می شوید که CLE پیشرانه ای مثل E کلاس دارد و همه نسخه های آن از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می برد.

مدل های پایه این خودرو که با نام های CLE220d و CLE200 شناخته می شود همه از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر دیزیلی و بنزینی بهره می برند. این دو مدل به ترتیب هر کدام ۲۰۰ و ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید می کنند. فقط توجه داشته باشید که هر دو نسخه تمام قوای موتور را به چرخ های عقب منتقل می کنند، اما در نسخه بنزینی امکان سفارش سامانه چهارچرخ محرک ۴Matic است. در آخر هم باید اشاره کنیم که نسخه بنزینی می تواند تنها در زمان ۷.۵ ثانیه صفر تا ۱۰۰ بزند.

مدل بعدی با نام CLE300 شناخته می شود که همان موتور نسخه های قبلی را دارد، اما می تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنید. شتاب صفر تا صد نسخه CLE300 حدود ۱.۳ ثانیه کمتر از نسخه CLE200 است.

آخرین نسخه این خودرو به تاریخ امروز CLE450 است که یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی دارد و می تواند ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و تنها در زمان ۴.۴ ثاینه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

البته طبق گفته مرسدس قرار است نسخه CLE53 AMG در سال ۲۰۲۴ ارائه شود که پیشرانه آن همان پیشرانه ای ۳ لیتری ۶ سیلندری است که روی GLE53 نصب شده است. طبیعتاً هم نسخه CLE63 این خودرو هم بعداً رونمایی می شود. فقط توجه داشته باشید اگر به دنبال نسخه کانورتیبل این خودرو هستید باید تا سال ۲۰۲۴ صبر کنید.

بنز CLE کوپهخرید

بنز CLE قرار است در نوامبر امسال به بازار اروپا وارد شود و مشتریان آمریکایی هم باید تا اوایل ۲۰۲۴ کمی صبر کنند. پیش بینی می شود قیمت مدل پایه این خودرو حدود ۵۵ هزار دلار باشد و نسخه های قوی تر تا حدود ۷۵ هزار دلار افزایش قیمت را تجربه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }