لامبورگینی هوراکان استراتو؛ ورود گاو خشمگین به زمین های خاکیزمان مطالعه : ۲ دقیقه

لامبورگینی هوراکان استراتو

سوپراسپرت ها دارند کم  کم از مسیرهای صاف و مسطح خارج و به جاده های خاکی و ناهموار وارد می شوند. این اتفاق قبل ها در دوران قدیم افتاده بود، ولی این روزها خودروهایی دارند وارد زمین های ناهموار می شوند که سبب تعجب افراد شده است.

همین پورشه ۹۱۱ داکار که چند وقت پیش رونمایی شد. واقعاً جای تعجب داشت که با یک پورشه ۹۱۱ به سفرهای خارج جاده ای بروی. اما متأسفانه یا خوشبختانه این اتفاق در صنعت خودرو افتاده است و لامبورگینی هم وارد این میدان شده است. راحت تر بگوییم: لامبورگینی هوراکان استراتو وارد جاده های خاکی شد.

لامبورگینی هوراکان استراتوطراحی ظاهری

حدود ۳ ماه پیش بود که تصاویر جاسوسی از این خودرو به نمایش گذاشته شد. طبیعتاً با چند عکس جاسوسی نمیشد سر از زبان طراحی این خودرو درآورد. اما الان که تصاویر پورشه داکار و هوراکان استراتو را دیده ایم، می شود تا حدودی با زبان طراحی و شاخصه های اصلی این نوع خودروها آشنا شد.

ما در هوراکان استراتو شاهد افزایش ارتفاع هستیم که این موضوع کاملاً طبیعی است. اما اگر بخواهیم به جزئیات بپردازیم می شود به روکش های دور گلگیرها، لایت بارهای روی سپر جلو، باربند روی سقف، رینگ های ۱۹ اینچی با تایرهای بریج استون، اسنورکل روی سقف و صفحه آلومینیومی زیر ماشین اشاره کرد. بیایید کمی در مورد این اقلام صحبت کنیم.

تایرهای بریج استون AT002 برای این خودرو باز طراحی شده است. جالب است بدانید تایرهای این خودرو از نوع ران فلت است و در صورت پنچر شدن می تواند با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت یک مسافت ۸۰ کیلومتری را طی کرد.

طبیعتاً ورودی هوای موتور با مقداری زیادی گرد و خاک سر و کار دارد برای همین لامبورگینی تصمیم گرفته برای ورود کمتر گرد و خاک اسنورکلی روی سقف بگذارد.

لامبورگینی هوراکان استراتومشخصات فنی

قبل تپینده لامبورگینی هوراکان استراتو را یک پیشرانه ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر آشنا تشکیل داده است. این پیشرانه که ۶۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند هوراکان استراتو را تبدیل به یک سوپراسپرت آفرودی کرده است که می تواند آن را تنها در زمان ۳.۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بهتر است بدانید که تمام این قوای محرکه از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمام چرخ ها منتقل می شود.

طبیعتاً این خودرو با تغییرات به وجود آمده نمی تواند همانند برادران خود باشد، برای همین حداکثر سرعت آن روی ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قابل توجه شما برادران هوراکان هم صفر تا صد را در زمان کمتری می زنند و هم محدودیت سرعت آنها بیش از ۳۲۰ است.

لامبورگینی هوراکان استراتوخرید

این خودرو که قرار است از آن ۱۴۹۹ دستگاه تولید شود قیمت مشخصی ندارد. اما احتمال می رود هوراکان استراتو قیمتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار داشته باشد.

در آخر هم اگر این خودرو را خرید حتماً اپل واچ خود را به سیستم تله متری متصل کنید تا هنگام رانندگی از ضربان قلب خود باخبر شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }