بررسی خودروی فردا FMC T5 + مشخصات FMC T5زمان مطالعه : ۴ دقیقه

خودروی فردا FMC T5

حواشی و اخبار بازار خودروهای کراس اوور چینی چند وقتی هست که بسیار داغ است. اگر بخواهیم به مونتاژ خودروهای چینی چند وقت اخیر ایران نگاهی بی اندازیم، مطمئناً بیشتر با خودروهای کراس اوور و شاسی بلند مواجه می شویم.

فردا FMC T5 جزء جدیدترین خودروهای کراس اوور ایران است که حدود ۲ ماه مانده به عید ۱۴۰۱ رونمایی شد. این خودرو از کارخانه نه چندان مشهور دانگ فنگ چینی ها اجازه ورود به صنعت خودروی های دنیا را گرفته است. حال خودروسازی فردا قصد دارد این کراس اوور جذاب چینی ها را در ایران مونتاژ کند و با حدود قیمتی ۱ میلیارد تومان برای استفاده به مشتریان بفروشد.

خودروی فردا FMC T5طراحی ظاهری FMC T5

اگر نگاهی به کراس اوور قبلی خودروسازی فردا یعنی FMC SX5 نگاهی بی اندازید، حتماً متوجه شباهت سبک طراحی با خودروی FMC T5 می شوید.

بیایید بررسی طراحی این خودرو را با تناسب قطعات بدنه شروع کنیم. کمتر خودروی کراس اوور چینی را می شود مشاهده کرد که اینقدر به جزئیات و تناسب ابعاد بدنه توجه داشته بوده است. در اکثر مواقع خریداران خودروهای چینی از ناهماهنگی ابعاد و قطعات بدنه شکایت داشتند. اگر به سال های گذشته برگردیم حتماً شاهد خودروهای چینی خواهیم بود که اصلاً در بخش طراحی حرفی برای گفتن نداشتند و خریداران صرفاً به دلیل بودجه مالی محدود مجبور به خرید آن ها می شدند؛ اما فعل حاضر داستان خودروهای چینی کمی فرق کرده و خریداران این فرصت را پیدا کرده اند که به سلیقه خود احترام بگذارند و مجبور نشوند فقط به دلیل محدودیت مالی یک خودرو برای سفرهای درون شهری و برون شهری خود بخرند.

حتماً بخوانید: تقابل اس دبلیو ام G01 و دیگنیتی پرایم

دیگنیتی، فیدلیتی، اس دبلیو ام، ریگان کوپا، کی ام و سی K7 و … خودروهای چینی بودند که توانستند اتفاق های خوبی را در بخش طراحی رقم بزنند. خودروسازی فردا هم به تازگی در این اتفاق خوب شریک شده و سعی دارد با مونتاژ خودروهایی که طراحی آن ها تعریفی دارد، سهم خوبی از این بازار را نصیب خود کند.

شاید ما همانند دیگر سایت ها در مورد طراحی این خودرو سخن نگفیتم؛ اما سعی داشتیم با پاراگراف هایی کمی مرتبط به موضوع منظور خود را از طراحی موفق FMC T5 برسانیم.

خودروی فردا FMC T5

حتماً بخوانید: بررسی خودروی فیدلیتی بهمن موتور + مشخصات فنی فیدلیتی

کابین

خوشبختانه در بخش کابین خودروسازی فردا کمی از شلوغ کاری که در خودروی FMC SX5 بود فاصله گرفته و توانسته کابین کمی دلنشین تر را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

اسکرین، پشت آمپر دیجیتال و نور پردازی داخلی این روزها بهترین راه برای جذب مشتریان است. خوشبختانه FMC T5 هم از این موضوع به خوبی پیروی کرده و هر سه مورد را در کابین خود به نمایش گذاشته است.

اما یک نکته جالب در مورد سیستم تهویه این خودرو که FMC T5 تنهای خودروی چینی مونتاژی در ایران است که این آپشن را دارد. نکته ما در مورد فیلتر PM2.5 و آپشن یونیزاسیون است. این دو آپشن یک نوع سیستم ترکیبی و الکترونیکی پاکسازی هوا است که سبب می شود ذرات معلق وارد کابین نشوند تا شما در کابینی با تهویه بسیار خوبی سکون پیدا کنید.

در آخر باید بگوییم FMC T5 از نظر رعایت تناسب قطعات و متریال نمره خوبی را دریافت می کند؛ اما فراموش نشود که این خودرو تازه وارد است و نمی شود به راحتی در مورد باکیفیت بودن متریال کابین نظر مثبت داد.

خودروی فردا FMC T5

حتماً بخوانید: دیگنیتی پرایم؛ یک کراس اوور کوپه چینی لوکس

موتور و سواری

پیشرانه ۴ سیلندر با حجم موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. تمام قدرت این پیشرانه و موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرغ های جلو منتقل می شود و به شما حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را می دهد. در مورد پیشرانه این خودرو نمی شود زیاد صحبت کرد؛ زیرا ما در دیگر کراس اوورهای چینی هم شاهد همین پیشرانه نه چندان جذاب هستیم.

خودروی فردا FMC T5

حتماً بخوانید: بررسی خودروی FMC SX5 + مشخصات فنی خودروی FMC SX5

امکانات رفاهی FMC T5

خودروسازی جهان به سمتی رفته که امکانات رفاهی چون گرم کن صندلی، سیستم صوتی خوب، ایمنی کابین، صندلی های برقی چند حالته، ترمز پارک برقی و … را برای خودروهای خود یک استاندارد می دانند و سعی دارند تمامی خودروهای خود را به این امکانات تجهیز کنند. پس جای تعجب ندارد که یک خودروی ۱ میلیاردی به این امکانات رفاهی تجهیز شده باشد.

خودروی فردا FMC T5ارزش خرید

فعل حاضر که ما این مطلب را می نویسیم FMC T5 رقبای بسیار جدی مثل فیدلیتی و دیگنیتی دارد و ما باید اجازه دهیم که بازار و مشتریان تعیین کنند که کدام خودرو از ارزش خرید بالاتری برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }