بی ام و XM؛ اولین محصول اختصاصی بی ام و و قدرتمندترین خودروی شاسی بلند جهانزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بی ام و XM

اواخر سال ۲۰۲۱ بود که بی ام و از کانسپت XM رونمایی کرد. آن موقع می گفتند که این محصول قوی ترین عضو سری M هست و قرار است قوی ترین شاسی بلند جهان شود.

امروز که اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ هستیم نسخه تولیدی این بلند قامت بی ام و رونمایی شده است. بیایید عامیانه صحبت کنیم؛ این خودرو اولین محصول اختصاصی بخش M بی ام و از زمان سوپرکار M1 است. بی ام و XM اولین خودروی پرفورمنس بالای بخش M است و در آخر می شود گفت قوی ترین خودروی شاسی بلند جهان هم هست.

بی ام و XMطراحی ظاهری

بی ام و XM شباهت زیادی به نسخه کانسپت دارد و می شود تا حدودی همان چهره کانسپت را در نمونه تولیدی دید. البته در نمونه تولیدی دستگیره ها حذف نشده است و چراغ های بومرنگی جایگزین چراغ های فعل حاضر XM نشده است.

توقع می رفت که بی ام و برای این محصول خود هم از چراغ های دو تکیه ای که این روزها در روی دیگر محصولات بی ام و دیده می شود استفاده کند. می شود گفت همانند همیشه ما شاهد یک چهره اسپرت و خشن از بی ام و هستیم؛ همان جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ، سپرهای تیز، کاپوت عضلانی و … .

بی ام و XMکابین

در این قسمت ما شاهد تغییرات عمده ای نسبت به نمونه کانسپت هستیم. در واقع ما آن زرق و برقی که در نسخه کانسپت دیدیدم را در اینجا نمی بینیم و خوشبختانه شاهد یک زبان طراحی یکسان با دیگر محصولات بی او و هستیم.

در کابین بی ام و XM از چرم مرینو و ناپا استفاده شده است و بیننده ها شاهد یک کابین دو رنگ لوکس هستند.  سقف هم با قرار دادن ۱۰۰ ال ای دی کهکشانی شده است. در آخر هم شما شاهد استفاده از جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات_سرگرمی  iDrive 8 هستید که به صورت کاملاً استاندارد با هدآپ دیسپلی جلوی راننده همراه است.

بی ام و XMمشخصات فنی

نسخه استاندار این خودرو از یک پیشرانه ۴.۴ لیتری هشت سیلندر توئین توربو بهره می برد. این پیشرانه که در کنار خود یک سیستم هیبریدی خفیف دارد به تنهایی ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما توجه داشته باشید که در کنار این موتور بنزینی یک موتور الکتریکی هم هست که در گیبرکس هشت سرعته اتوماتیک خودرو نصب شده است و ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید می کند.

راحت تر بگوییم: ترکیب این دو موتور جمعاً ۶۵۳ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و با انتقال نیرو به تمامی چرخ ها ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما با سفارش پکیج M Driver این رقم تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند.

حتماً بخوانید: بی ام و XM؛ گران ترین و قدرتمند ترین سری M بی ام و

در مورد موتور الکتریکی بی ام و XM هم باید بگوییم این موتور از یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۲۵.۷ کیلووات ساعتی تغذیه می کند و با شارژ کامل طبق معیارهای اروپا ۸۵ کیلومتر و طبق معیارهای آمریکا ۵۰ کیلومتر را با سرعت حداکثر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت طی می کند.

سامانه چهارچرخ محرک این خودرو می تواند در حالت ۴WD Sport بیشترین گشتاور را به محور عقب انتقال دهد. جالب است بدانید این اولین محصول M است که به سیستم فرمان گیری چرخ های عقب مجهز شده است. توجه داشته باشید که این خودرو به صورت استاندارد با رینگ های ۲۳ اینچی عرضه می شود، اما در صورت تمایل می تواند رینگ های ۲۲ اینچی را هم سفارش گذاری کنید.

در آخر هم باید اشاره کنیم که این خودرو با وزن ۲۷۵۰ کیلوگرمی سنگین ترین بی ام و تاریخ است.

بی ام و XMخرید

اواخر سال امسال این خودرو با قیمت ۱۵۹ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. اما توجه داشته باشید که اگر شما می خواهید اولین محصول از سری مدل های لیبل بی ام و را بخرید که قوای مشابهی با نسل آینده M5 دارد و به گفته باواریایی ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند باید تا تابستان سال آینده منتظر بدانید و با پرداخت ۱۸۵ هزار دلار Lable Red را خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }