عشق شرطی؛ عشقی برای ارضا خواسته های یک فردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

عشق شرطی

بذارید ساده عشق شرطی را توضیح دهیم. این عشق که شاید بعضی از ما دچار آن هستیم، می تواند ثمره رفتارهای پدر و مادر ما در گذشته باشد. دیدید بعضی از پدر و مادرها زمانی به فرزندشان عشق می ورزند که فرزند آنها در امتحانی نمره بیست بگیرید، وگرنه اگر فرزند نمره کافی را کسب نکند، هیچ عشق تو کار نیست.

بیاییم اصلاً از روابط زوجین مثال بزنیم. تو اگر منو از نظر مالی تأمین کنی من به تو عشق می ورزم، تو اگر به این خواسته من جواب مثبت بدی من به تو عشق می ورزم، تو اگر به من هر روز زنگ بزنی من به تو عشق میدم و … بسیاری از این مثال که می توانند عشق شرطی را در یک رابطه عاطفی توضیح دهند.

به طور کل عشق شرطی زمانی اتفاق می افتد که افراد فقط برای ارضا خواسته های خود عشق می ورزند.

عشق شرطیعشق بی قید و شرط

اینکه ما تحت شرایط خاصی همدیگر را دوست نداشته باشیم به عشق بی قید و شرط دست پیدا کرده ایم. ما باید بدون در نظر گرفتن خواسته ها و نیازهای خود دیگران را دوست بداریم؛ اینکه آن فرد چقدر زیبا است یا پولدار دلیلی نمی شود که ما برای دوست داشتن آن افراد دست به دامن عشق شرطی بشویم.

انسان ها در عشق بی قید و شرط احساس آرامش و امنیت می کنند. عزت نفس ما در این عشق لطمه نمی بیند و می دانیم که افراد فقط ما را برای همین چیزی که هستیم دوست دارند.

حتماً بخوانید: پاراسوشیال (Parasocial Relationship)؛ یک رابطه ای که می تواند تأثیرات مثبتی روی زندگی ما بگذارد

توجه به عزیزانی که عشق شرطی می دهند

رشد و پیشرفت در این دنیا انتهایی ندارد. پس دلیلی ندارد ما برای برآورده کردن خواسته های خود به فرزند، همسر، برادر و … عشق شرطی بدهیم. روی سخن ما بیشتر با والدینی است که فقط به فکر برآورده کردن نیازها و خواسته های خود از فرزندشان هستند.

بهتر است بدانید که یک پشت چشم نازک یا بی محلی می تواند فرزندان ما را در آینده دچار مشکل کند. آنها اگر درگیر این عشق شوند و عشق بی قید و شرط را تجربه نکنند، مطمئناً در آینده حال درونشان آنها را آزار می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }