چگونه به فرد سوگوار کمک کنیم تا حال آن بهبود یابد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کمک به فرد سوگوار

وقتی عزیز ما سوگوار می شود مطمئناً ما هم ناراحت می شویم. در این مواقع ما دچار سردرگمی می شویم و می ترسیم که عزیز ما شاید با حضور ما یا گفتن جملات اشتباه ناراحت تر شود. بهترین کمک به فرد سوگوار در این زمان این است که به سادگی در کنار او باشید و با به کار بردن جملات صحیح حال او را به تدریج بهتر کنید.

کمک به فرد سوگواربا او همدل باشید

مثبت نگری در چنین موقعیتی اصلاً کار خوبی نیست و نمی تواند غم و اندوه را از بین ببرد. پس از شخص سوگوار نخواهید قدردان چیزهایی باشد که هنوز از دست نداده است. بهتر است در این شرایط با او همدل باشید. به طور مثال اگر او گفت امروز چه روز بی خودی است، شما هم تأیید کنید که امروز روز بی خودی است.

حتماً بخوانید: با روحیه افراد فوق حساس آشنا شوید تا آن ها را با رفتار خود ناراحت نکنید؟

از تعریف بپرهیزید

اگر قصد کمک به فرد سوگوار را دارید، اصلاً از او تعریف نکنید. تو شجاع هستی و آنقدر قدرت داری که به راحتی می توانی با این مشکل کنار بیایی. گفتن این نوع جملات می تواند آن فرد را از شما دور کند؛ زیرا او دیگر نمی تواند به خود اجازه دهد که قوی نباشد و در کنار شما ابراز درد کند. البته در بعضی از مواقع شما با گفتن چنین جملاتی او را به سمت انکار ناراحتی اش می برید.

حتماً بخوانید: چگونه با افراد میانگرا ارتباط برقرار کنیم تا آن ها ناراحت نشوند؟

احساسات او طبیعی است

اجازه ندهید که فرد سوگوار در کنار شما آشفته باشد. او را آگاه سازید که احساساتش در این موقعیت طبیعی است و او احتیاج به زمان دارد تا این درد را تجربه کند. به او بگویید که در تجربه این مشکل در کنار او هستید و او را تنها نمی گذارید.

شما جای او نیستید

شاید فکر کنید که واکنش های فرد سوگوار نسبت به اتفاقی که افتاده، کمی غیر طبیعی است. در این مواقع کوچک نمایی را کنار بگذارید و اصلاً تفکر اینکه جای او بودید طور دیگری رفتار می کردید را به ذهن خود راه ندهید. این را بدانید که شما جای او نیستید و نمی توانید خود را جای او بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }