پاراسوشیال (Parasocial Relationship)؛ یک رابطه ای که می تواند تأثیرات مثبتی روی زندگی ما بگذاردزمان مطالعه : ۲ دقیقه

علاقه به سلبریتی های (Parasocial Relationship)

شاید برای شما پیش آمده که عاشق یک سلبریتی بشوید و در زندگی خود طوری رفتار کنید که انگار با آن فرد مشهور در یک رابطه قرار دارید. محققان به این سبک از روابط در روانشناسی پاراسوشیال می گویند. در این نوع روابط یک فرد شیفته یک فرد مشهور می شود و آنقدر این رابطه قوی است که می شود گفت همانند یک رابطه واقعی می ماند.

وابستگی در روابط پاراسوشیال

جالب است بدانید افرادی که وابسته و دلبسته یک رابطه پاراسوشیال می شوند انگاری در یک رابطه واقعی قرار دارند و همان حس آرامش و امنیتی که در یک رابطه واقعی حس می شود را در این رابطه با آن مواجه هستند.

علاقه به سلبریتی های (Parasocial Relationship)همراه شدن

دید زمانی که شما به یک فرد حس دارید سعی می کنید خود را به آن نزدیک کنید. در روابط پاراسوشیال هم چنین اتفاقی می افتد. افراد معمولاً سعی می کنند با دیدن فیلم یا گوش دادن موزیکی خود را نزدیک سلبریتی ها کنند.

حتماً بخوانید: رویاپردازی اختلال نیست، بلکه یک دنیا برای بعضی از افراد است

تأثیر روابط پاراسوشیال بر زندگی

بسیاری این نوع روابط را مسخره می کنند، ولی باید بدانید که روابط پاراسوشیال می تواند به افراد انگیزه و احساس تعلق بدهد. جالب است بدانید که افراد دچار این نوع رابطه اعتماد به نفس خود را افزایش می دهند و اگر آن فرد مشهور عقایدی در زندگی داشته باشد، فرد معشوق خیلی راحت با آن عقاید کنار می آید و می پذیرد.

جمع بندی

احتمال اینکه خود ما درگیر چنین رابطه ای شده باشیم بسیار زیاد است. زیرا بعضی معتقد هستند زمانی که ما سریالی را می بینم و طرفدار آن می شویم و خود را جزئی از آنها می دانیم در واقع درگیر چنین رابطه ای شده ایم. پس ما نباید به علایق دیگران بی احترامی کنیم و رابطه پاراسوشیال آنها را بی ارزش نشان دهیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }