بی ام و M4 CSL؛ سریع ترین بی ام و تولیدی در پیست نوربرگ رینگزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بی ام و M4 CSL

سبک وزن اسپرت رقابت؛ این پسوند محصول جدید پرفورمنس باواریایی ها است که قرار است همزمان با جشن ۵۰ سالگی M پاورها راهی بازار شود. بی ام و M4 CSL همان خودرویی است که ما می خواهیم در مورد آن حرف بزنیم.

M4 CSL سریع ترین بی ام و تولیدی در پیست نوربرگ رینگ هست و توانسته یک دور جهنم سبز را در مدت ۷:۲۰:۲ بزند. بهتر است بدانید که این محصول بی ام و قرار است به طور بسیار محدود و حداکثر ۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید شود.

بی ام و M4 CSLطراحی ظاهری

وقتی نازی ها حرف از قوی ترین و پرفورمنس ترین خودروی خود می زنند، شک نکنید وزن خودرو برایشان بسیار اهمیت دارد. پس طراحی این سبک از خودروها بسیار متفاوت تر از نسخه های استاندارد است و بیننده شاهد جزئیات زیادی در تمامی اجزای بدنه می باشد.

بی ام و برای بهبود عملکرد این خودرو به اجزای ایرودینامیکی بدنه بسیار توجه داشته است. اگر به جلوی این خودور توجه کنید ام پاورها برای افزایش خنک کنندگی و چسپندگی طراحی خاصی را تعبیه کرده اند.

اما بی ام و فقط برای بهبود عملکرد به نوک خودرو بسنده نکرده است، بلکه سقف این خودرو را از فیبر کربن تقویت شده با پلاستیک ساخته است تا در وزن خودرو و کاهش مرکز ثقل بهبود ایجاد شود. همین طور که به انتهای این خودرو می رویم شاهد تغییراتی در اجزای بدنه هستیم که فقط برای افزایش چابکی و کاهش وزن اتفاق افتاده است.

اگر به M5 CS 2022 توجه کرده باشید بی ام و برای اینکه یاد خودروهای مسابقه ای GT را زنده نگه دارد برای لیزر چراغ های خود از رنگ زرد استفاده کرده است. فکر کنم چراغ های زرد رنگ M4 CSL می خواهد همین منظور را برساند.

بی ام و M4 CSLکابین

داستان کاهش وزن ادامه دارد. با حذف صندلی های عقب، عایق های صوتی سبک تر، استفاده از قطعات فیبر کربن، استفاده از منبع اگزوز تیتانیومی و ترمزهای کربن سرامیکی همگی به رژیم لاغری ۱۰۹ کیلوگرمی کمک کرده اند. جالب است بدانید که بی ام و حتی به کاهش وزن دکمه های تهویه هوا و زیرپایی ها هم فکر کرده است.

همانطور که گفته شد صندلی های عقب بی ام و M4 CSL حذف شده و به جای آن ها دو کلاه ایمنی گذاشته شده است. صندلی های M Carbon این خودرو بسیار سبک هستند، حتی بالشتک حمایت از ستون فقرات، گرمکن و سردکن و موتور برقی ندارد. البته اگر دوست داشته باشید، می توانید بدون هزینه صندلی هایی که گرمکن و سردکن و موتور برقی دارند را هم سفارش دهید.

بی ام و M4 CSLموتور و سواری

به بخش زیبای مطلب رسیدیم. بی ام و M4 CSL از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی بهره می برد که می تواند ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور ۴۰ اسب بخار بیش تر از مدل M4 Competition قدرت تولید می کند و در بخش گشتاور هیچ تغییری نداشته است. تمام قدرت این موتور توسط گیربکس ۸ سرعته M استپ ترونیک به چرخ های عقب منتقل می شود. جالب است بدانید که گیربکس M4 CSL طوری تعبیه شده است که هنگام رانندگی در حالت دستی تا خود راننده دنده را تعویض نکند، دنده ای تعویض نمی شود.

بی ام و M4 CSL می تواند سرعت ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۳.۶ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن به ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو را ترمزهای کربن سرامیکی ۶ پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب نگه می دارد.

بی ام و M4 CSLخرید M4 CSL

شما برای خرید یک دستگاه از هزار دستگاه تولید شده از این خودرو باید حدود ۱۴۱ هزار دلار هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }