شیوه نگهداری از روسری های گرانبهایی که در کمد شما هستزمان مطالعه : ۲ دقیقه

شیوه نگهداری از روسری

روسری یکی از آیتم های اصلی استایل خانم ها به خصوص خانم های ایرانی است. حتماً می دانید روسری های برند هم قیمت لباس های مجلسی هستند و جزء کالاهای گران قیمت در استایل خانم ها محسوب می شوند. پس شیوه نگهداری از روسری می تواند برای خانم ها بسیار با اهمیت باشد.

شیوه نگهداری از روسریبرچسب دستور العمل

اگر روسری برند خریداری کرده اید، حتماً برچسب نگهداری و شستشو به آن دوخته شده است. آن را مطالعه کنید تا متوجه شوید که روسری شما به چه صورت شسته و اتو کشیده می شود.

حتماً بخوانید: نحوه پاک کردن لکه آدامس از لباس

با دست بشویید

معمولاً روسری ها با الیاف بسیار ظریفی مثل حریر، ابریشم و ساتن تولید می شوند و با اندکی اشتباه در شستشو آسیب می بینند. پس هنگام شستشو هیچ وقت از ماشین لباسشویی استفاده نکنید، زیرا چرخش ماشین لباسشویی می تواند به الیاف آن ها صدمه بزند.

بهترین روش شستشوی روسری با دست است. کافی است در ظریفی آب ولرم و مواد شوینده را باهم ترکیب کنید و اجازه دهید روسری به مدت یک ربع در آن خیس بخورد. توجه کنید برای از بین بردن لک ها باید از انگشت خود استفاده کنید و نباید به هیچ عنوان روسری را بچلانید. بعد از یک ربع روسری از آب خارج کنید و آن را با آب ولرم شستشو دهید و بدون ایجاد چروک و خارج کردن آب آن را پهن کنید.

شیوه نگهداری از روسریاتو کردن روسری

قبل از اتو کردن اگر شما بعد از شستشو روسری خود را در هوای آزاد به صورت کاملاً صاف پهن کرده باشید، دیگر احتیاجی به اتو ندارید.

اما اگر خواستید روسری خود را اتو کنید، اتو را در کمترین دمای خود قرار دهید و با فاصله توسط بخار چروک های روسری خود را باز کنید.

حتماً بخوانید: چرا لباس های تیره بعد از شستشو بور می شوند؟

عطر نزنید

یکی از شیوه های نگهداری روسری که بسیاری به آن اهمیت نمی دهند، استفاده از عطر بر روی روسری است. اگر به فکر طول عمر روسری خود هستید به هیچ عنوان روی آن عطر اسپری نکنید.

خرید کنید: اینجا پر از روسری های رنگ و وارنگ هست

روسری خود را در نایلون بگذارید

عموماً خانم ها از روسری های گران قیمت در مهمانی ها استفاده می کنند، برای همین به مدت طولانی از آن ها در کمد خود نگهداری می کنند. سعی کنید این نوع روسری ها را برای اینکه از حمله حشرات در امان بمانند در نایلون یا جعبه ای نگهداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }