چگونه فرزند خود را از پوشک بگیریم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

از پوشک گرفتن بچه

یکی از مراحل زندگی نوزادان که بسیاری از والدین از آن ترس دارند، از پوشک گرفتن است. باید بگوییم از پوشک گرفتن بچه نیاز به زمان کافی دارید و اینگونه نیست که شما در طی یک زمان کوتاه و غیرمنظم بتوانید فرزند خود را از پوشک بگیرید. پس اگر قصد انجام این کار را دارید باید سعی کنید آن را در یک زمان تعیین شده که شما دچار مشغله کاری، مریضی، اسباب کشی و … نیستید، انجام دهید.

از پوشک گرفتن بچه
از پوشک گرفتن بچه

یک لگن خریداری کنید

هر زمان که فرزند شما نشانه های آمادگی کنار گذاشتن پوشک را به شما نشان داد، باید یک لگن خریداری کنید. سعی کنید لگنی که خریداری می کنید با به میل فرزندتان باشد و فرزند شما هراسی از آن نداشته باشد.

چرا لگن؟

شاید برای بسیاری از مادران این سؤال پیش بیاید که چرا باید از لگن استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم فرزند شما در دفعات اول پوشک گرفتن ممکن است هراس داشته باشد و با شما بدخلقی کند. پس برای پیشگیری از هراس فرزند خود به هیچ عنوان از در وهله اول او را با توالت آشنا نکنید.

لگن به همراه یک عروسک

کودک خود را همراه عروسک مورد علاقه او در لگن بنشانید. زمان آن رسیده که با عروسک فرزند خود صحبت کنید و از طریق عروسک فرزند خود را از توالت کردن آگاه کنید.

شما می توانید این کار را به صورت نمایش کوتاه به فرزند خود نشان دهید. << حالا وقت جیش کردنه این عروسک خوشگله. بگو ببینم این عروسک خوشگل باید برای جیش کردن چی کار کنه؟ …. اون دیگه میدونه برای جیش کردن نیاز داره روی لگن بنشینه.>> به همین صورتی که گفته شد شما می توانید در طی روزهای متوالی فرزند خود را از توالت کردن آگاه کنید.

از پوشک گرفتن بچه
از پوشک گرفتن بچه

روزهای اول روی لگن نشستن

احتیاجی نیست که فرزند شما از همان روز اول بدون شلوار بر روی لگن بنشید، شما می توانید در روزهای ابتدایی به فرزند خود اجازه دهید تا با شلوار و لباس های تن خود بر روی لگن بنشیند.

حتماً بخوانید: آیا در دوران بارداری آرایش مجاز است؟

بازی، کتاب و کارتن

زمانی که فرزند شما بر روی لگن نشست، سعی کنید در این زمان ها از کارتن و کتاب های مرتب به آداب توالت کردن کمک بگیرید. این کار سبب می شود فرزند شما از شخصیت اصلی داستان تقلید و شرایط خود را همانند سازی کند.

از پوشک گرفتن بچه
از پوشک گرفتن بچه

لگن را کنار بگذارید

بعد از اینکه فرزند شما به روند نشستن روی لگن عادت کرد، باید آن را با لباس و پوشک روی توالت بنشانید. در این زمان سعی کنید با کتاب و اسباب بازی او را مشغول کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند می تواند تا مدت یک الی دو ماه طول بکشد.

حتماً بخوانید: دیابت بارداری؛ دیابتی که بعد از دوران بارداری از بین می رود

دوباره لگن را بیاورید

حال زمان آن فرا رسیده که فرزند شما بدون لباس و پوشک بر روی لگن بنشیند. بعد از این مدت شما اگر توالت فرنگی دارید، حتماً بایستی حلقه ی مخصوص کودکان را تهیه کنید تا فرزند شما از اینکه داخل توالت فرنگی بی افتد هراسی نداشته باشد. توجه داشته باشد که حس امنیت مهمترین موردی است که شما باید در طی تمامی مراحل به آن توجه زیادی کنید.

پوشیدن لباس های راحت

فرزند شما به مرحله ای رسیده که شما می توانید لباس های راحت بر تن آن کنید تا بتواند به راحتی آن ها را از تن دربیاورد. توجه داشته باشید که بچه اول به کنترل ادرار در طول روز دست پیدا می کند بعد در شب.

دیگر زمان از پوشک گرفتن بچه فرا رسیده

اگر فرزند شما صبح بیدار شد و پوشکش خشک و تمیز بود و شب ها هنگام خواب بیدار شد و از شما درخواست بردن به دستشویی کرد، شما موفق شدید که فرزند خود را از پوشک دربیاورید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }