چرا لباس های تیره بعد از شستشو بور می شوند؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

بور شدن لباس های تیره

در کمد لباس های بسیاری از ما لباس های تیره بسیار به چشم می خورد. اما در بعضی از کمدهای ما لباس های تیره باعث از چشم افتادن دیگر لباس ها شده اند. بسیاری دلیل از چشم افتادن کمد لباس های خود را کهنگی لباس های تیره می دانند. اما باید بگوییم که دلیل این موضوع چیز دیگری است. در واقع دلیل اصلی بور شدن لباس های تیره است.

شاید اصطلاح بور شدن لباس های تیره برای بسیاری از ما ناآشنا بیاید. در واقع به صدمه دیدن رنگ لباس های تیره، بور شدن می گویند. حال تیم تکامگ در ادامه مطلب سعی دارد شما را با شیوه صحیح شستشوی لباس های تیره آشنا کند.

بهترین زمان مناسب شستن لباس های تیره

مناسب ترین زمان برای شستشوی لباس های تیره، زمانی است که لباس شما بسیار کثیف شده باشد. توجه داشته باشید که شستشوی مکرر لباس های تیره می تواند به رنگ آن ها صدمه بزند. پس سعی کنید بی دلیل و از روی وسواس لباس های خود را شستشو ندهید.

لباس های تیرهتقسیم بدنی لباس ها

حتماً قبل از انداختن لباس های تیره به داخل ماشین لباسشویی لباس های روشن و پرز دار را از لباس های تیره جدا کنید تا از رنگ دادن لباس های تیره به لباس روشن و از پرز دادن لباس های پرزدار به لباس های تیره جلوگیری فرمایید.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح شستشوی لباس های بافتنی

پشت و رو کردن لباس های تیره

برای حفظ بیشتر رنگ لباس های تیره حتماً بایستی آن ها را به صورت پشت و رو شستشو دهید. زیرا اگر شما این عمل را انجام ندهید، اصطکاک حین شستشو بین لباس ها باعث از بین رفتن الیاف و رنگ می شود.

شستن لباس های تیرهاستفاده از شوینده های تیره

فرمولاسیون شوینده های تیره به گونه ای است که نمی گذارید رنگ لباس تغییری پیدا کند و از ایجاد لک های سفید و سفیدک جلوگیری می کند. پس حتماً لباس های خود را با شوینده مناسب شستشو دهید.‌ توجه داشته باشید که از استفاده بیش از حد مجاز از مواد شوینده خود می تواند به رنگ لباس شما لطمه وارد کند. اگر زمان اتمام کار ماشین لباسشویی متوجه کف در داخل ماشین شدید، حتماً اقدام به آبشور کردن لباس ها کنید تا از سفیدک زدن لباس ها جلوگیری فرمایید.

حتماً بخوانید: استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

دمای مناسب آب برای شستشوی لباس تیره

بهترین دما مناسب آب برای جلوگیری کردن از بور شدن لباس های تیره، آب سرد است. آب سرد باعث می شود رنگ لباس ها تثبیت یابد و از بور شدن لباس ها جلوگیری می کند.

خشک کردن لباس های تیرهخشک کردن لباس های تیره

به هیچ وجه برای خشک کردن لباس های تیره از نور آفتاب استفاده نکنید. زیرا نور آفتاب خود به رنگ لباس های تیره بسیار صدمه می رساند.

اتوکشی لباس های تیره

از گذاشتن مسقیم اتو بر روی لباس های تیره بسیار اجتناب کنید‌. اتو کشی اشتباه خود یکی از علل بور شدن لباس های تیره است. بهتر است برای اتوکشی از یک پارچه نخی برای محافظت از رنگ لباس و برق افتادن لباس استفاده کنید‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }