گیاه بنت قنسول؛ گیاهی با برگ های قرمز و سبز که به گل کریسمس معروف استزمان مطالعه : ۱ دقیقه

گیاه بنت قنسول

خیلی ها فکر می کنند قرمزی های بنت قنسول گل است، اما کاملاً این افراد در اشتباه هستند. این قرمزی ها برگ های این گیاه هستند که معمولاً در زمان هایی که طول روز کوتاه می شود این اتفاق رخ می دهد.

امروز می خواهیم نکات مهمی را در مورد نگهداری این گیاه که به گل کریسمس هم معروف است به شما بگوییم.

آبیاری

گیاه بنت قنسول به آبیاری حساسیت زیادی دارد و شما اصلاً نباید آن را تشنه کنید. حتماً زمانی که متوجه شدید ۳ سانتی متر از سطح خاک خشک شده اقدام به آبیاری کنید و خوب آن را سیراب کنید.

به این نکته توجه کنید که شما نباید به برگ های این گیاه آب بپاشید، زیرا این کار سبب بیماری قارچی و باکتریایی در این گیاه می شود.

نور

اگر دوست دارید برگ های گیاه شما از رنگ سبز به قرمز تغییر رنگ دهد، حتماً در طول روز به مدت چند ساعت آن را مقابل نور غیرمستقیم و زیاد قرار دهید. البته توجه کنید این گیاه نباید بیشتر از ۱۲ ساعت مقابل نور قرار گیرد.

رطوبت

در مورد رطوبت فضای موجود هم باید بگوییم بنت قنسول زیاد به رطوبت احتیاج ندارد.

خاک

ترکیب پیت ماس، کوکوپیت و پرلیت می تواند بهترین خاک برای این گیاه باشد. بهتر است هنگام ترکیب خاک مقدار پرلیت را بیشتر کنید تا خلل و فرج خاک زیاد باشد تا ریشه دچار بیماری نشود. به این موضوع هم توجه داشته باشید که هرچه خاک اسیدی باشد برگ های گیاه رنگ بهتری خواهند داشت.

حتماً بخوانید: برای پهن شدن برگ گیاهان شما به نور و رطوبت نیاز دارید

کود دهی

این گیاه زیاد به کود دهی بیش از حد نیاز دارد. فقط برای این کار کافی است شما از کودهای ریز مغذی و کودهای پتاس بالا استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }