ریزش آب دهان هنگام خواب را بسیار جدی بگیریدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ریزش آب دهان هنگام خواب

در اکثر مواقع ریزش آب دهان هنگام خواب خبر از بیماری هایی می دهد. این بیماری ها می تواند از آلرژی فصلی تا سکته مغزی افراد را از افزایش تولید بزاق دهان و آبریزش دهان در هنگام خواب مورد آزار قرار دهد.

ریزش آب دهان هنگام خوابگرفتگی سینوس ها

مشکلاتی مانند آلرژی و سرماخوردگی می توانند سبب التهاب و انسداد سینوس ها شوند. حال این انسداد سبب تخلیه ناخواسته ترشحات در هنگام خواب می شود.

حتماً بخوانید: آیا مواد غذایی که قبل از خواب نباید خورد را می دانید؟

آپنه خواب

آپنه خواب یک نوع اختلال خوابی است که سبب می شود راه هوایی باریک یا مسدود شود. آپنه مرکزی یا آپنه انسدادی؟

آپنه مرکزی زمانی اتفاق می افتد که مغز سیگنال های درستی برای تنفس فرد ارسال نمی کند. حال این موضوع سبب اختلال در تنفس می شود و فرد مجبور می شود بیش از حد بزاق تولید کند و در هنگام خواب دچار آبریزش دهان شود.

آپنه انسدادی هم به این صورت اتفاق می افتد که راه هوایی به طور مکرر مسدود می شود و آبریزش دهان حین خواب اتفاق می افتد.

ریزش آب دهان هنگام خوابآلرژی

آلرژی خود می تواند دلیل خوبی برای خارج شدن آب از دهان باشد. زمانی که شما آلرژی دارید بدنتان برای دفع سموم بزاق بیشتری تولید می کند. بهتر است بدانید که اگر علاوه بر جاری شدن آب از دهان دچار آبریزش بینی، عطسه و خارش چشم هستید، این امکان را بدهید که دچار آلرژی فصلی شده اید و باید خود را برای تولید بیش از حد بزاق آماده کنید.

عوارض داروها

مصرف بعضی از داروها که بابت بیماری هایی چون آلزایمر، سستی عضلات، اختلالات روانی و … مصرف می شود، می تواند سبب تولید بیشتر بزاق در دهان شود و فرد را هنگام خواب دچار آبریزش دهانی کند.

اختلال در بلع

مشکلاتی مانند گلودرد، التهاب لوزه، سکته مغزی و اختلالات نورولوژیکی سبب اختلال در بلع می شوند و فرد بیمار مجبور می شود بزاق تولید شده در دهان را هنگام خواب از دهان خود تخلیه کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }