این علائم می تواند در بارداری هشدار دهنده باشدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

علائم هشدار دهنده بارداری

دوران بارداری خانم ها را با علائم مختلفی مواجه می کند. حال این علائم می تواند طبیعی یا می تواند هشدار دهنده باشد. به طور مثال لکه بینی بعد از معاینه واژینال طبیعی است، اما لکه بینی که معاینه یا رابطه جنسی صورت نگرفته، می تواند از علائم هشدار دهنده بارداری باشد.

مشکلات بینایی

علائمی چون تاری، کم نور شدن، دوبینی، چشمک زدن و هاله ها می تواند خبر از پره اکلامپسی بدهد. پس تغییرات ناگهانی بینایی را در دوران بارداری بسیار جدی بگیرید.

تورم پوست

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده بارداری تورم مداوم پوست است. به طور مثال اگر شاهد تورم در دستان خود یا تورم شدید و ناگهانی در ناحیه پا یا مچ پا شدید، حتماً موضوع را جدی بگیرید. معمولاً این نوع تورم های نگران کننده زمانی که شما با انگشت خود به روی ناحیه متورم شده فشار می آورید، تورفتگی به مدت چند ثانیه باقی می ماند. همچنین توجه داشته باشید که تورم های صبحگاهی می تواند موضوع را جدی تر کند.

خونریزی یا لکه بینی واژینال

خونریزی و لکه بینی خود از علائم هشدار دهنده بارداری است. البته باید توجه داشته باشید که لکه بینی بعد از معاینه واژن یا رابطه جنسی طبیعی است.

حرکت نوزاد

مادران معمولاً در حدود هفته شانزدهم بارداری متوجه حرکت جنین در شکم خود می شوند. حال اگر شما متوجه شدید تعداد دفعات حرکت نوزاد کم شده یا جنین آرام تر از حالت عادی به نظر می رسد، حتماً هرچه سریع جریان را با پزشک خود در میان بگذارید.

حتماً بخوانید: چگونه از متورم شدن پاها در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟

ترشحات واژن

ترشحات مخاطی در سه ماهه سوم بارداری و پس از هفته ۳۷ افزایش می یابد و این موضوع احتمالاً خبر از آماده شدن بدن برای زایمان می دهد. اما شما باید توجه داشته باشید که هرگونه تغییر رنگ ترشحات می تواند جزء علائم هشدار دهنده باشد. اگر شما در طول بارداری خود شاهد تغییر رنگ ترشحات واژن از سفید شیری به مخاطی، خونی، صورتی، قرمز یا حتی آبکی بودید، حتماً از پزشک خود مشورت بگیرید.

حتماً بخوانید: تلخی دهان تا سه ماهه دوم بارداری مهمان شما است

سردرد

سردردهای مداوم که با استراحت کردن و مصرف استامینوفن از بین نرود و شما را با علائمی چون تاری دید، مشکلات گفتاری، بی حسی و … مواجه کند، می تواند خبر از علائم هشدار دهنده در بارداری دهد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }