راه های پیشگیری از موخورهزمان مطالعه : ۳ دقیقه

موخوره

یکی از بیماری های مو که باعث شده امروزه بسیاری افراد دچار آن شوند، موخوره است. اگر بخواهیم در این زمینه بیماری به دنبال مقصر بگردیم، بهترین فرد می تواند خودمان باشیم. شیوه نادرست زندگی ما باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و می شود گفت خود ما هستیم که سلامت موی سر خود را به خطر می اندازیم.

در ادامه مطلب تیم سلامت تکامگ شما را دلایل ایجاد موخوره آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

نبستن مو هنگام خواب

اگر شما فردی هستید که از موهای بلندی دارید، حتماً بایستی هنگام خواب موهای خود به صورت شل ببندید تا موهای شما در حین خواب تحت فشار قرار نگیرند.

حتماً بخوانید: خانم ها هنگام خواب شبانه به این موارد توجه کنند

جنس رو بالشی

بسیاری فکر می کنند که بهترین جنس رو بالشی نخ و پنبه است. ولی در جواب این باور غلط باید بگوییم این رو بالشی ها رطوبت موی شما را به خود جذب می کند و باعث خشکی موی شما می شوند. توجه داشته باشید که رو بالشی های پنبه ای می تواند سطح اصطکاک بین موی شما و سطح بالش بالا برده و به موی شما صدمه برساند.

رو بالشی های جنس ساتن می توانند بهترین نوع بالش برای خواب شبانه شما باشد و شما را از خطرات ناشی پاراگراف بالا در امان نگه دارد.

موخورهاستحمام داغ

بسیاری از افراد عادت دارند در زمان استحام از آب داغ استفاده کنند. باید بگوییم این عمل شما می تواند موهای شما را خشک کرده و شما را در آستانه موخوره قرار دهد. توجه داشته باشید حمام با آب داغ می تواند علاوه بر موخوه شما را دچار مشکل ریزش مو هم بکند.

حتماً بخوانید: مراقبت از موی سر در برابر حرارت سشوار و اتوی مو

ابزار آرایشی حرارتی

ابزار آرایشی حرارتی مانند سشوار و اتوی مو می توانند همانند آب داغ موی شما را خشک کنند. توجه داشته باشید که در زمان مصرف این ابزار آرایشی حتماً از اقلام محافظتی مو در برابر حرارت استفاده کنید تا رطوبت موی شما حفظ شود.

شانه زدن موشانه زدن مو

سعی کنید همیشه هنگام شانه زدن مو از شانه های چوبی و برس استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام شانه زدن همیشه از انتهای مو شروع به شانه زدن کنید و آرام آرام شانه زدن را به بالاترین نقطه مو یعنی ریشه مو سوق دهید.

حتماً بخوانید: درمان موخوره با ماسک های مو طبیعی

خشک کردن مو

اکثر افراد عادت دارند بعد از استحمام موهای خود را با حوله خشک کنند. باید بگوییم این کار اگر به طرز صحیح انجام شود هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آید. شیوه صحیح انجام این عمل به این صورت است که شما بایستی موی خود را به یک حوله نخی ببندید و از مالش حوله بر روی موهای خود اجتناب کنید تا به موهای شما فشاری تحمیل نشود و به حالت طبیعی خشک شود.

نوک گیری مو

موخوره همیشه در انتهای موی افراد دیده می شود، بنابراین یکی از راه کارهای جلوگیری از موخوره می تواند نوک گیری موهای شما باشد. پس سعی کنید هر دو ماه یکبار نوک موهای خود را اصلاح کنید.

موقیچی نامناسب

یک نکته ای که بسیاری از ما آن را ساده می نگاریم، استفاده کردن از قیچی مناسب برای موی اصلاح موی سر است. جالب است بدانید اگر موی شما هنگام اصلاح به طرز صحیحی قیچی نشود می تواند باعث ایجاد موخوره در موی سر شما شود.

حتماً بخوانید: فواید نوشیدن آب برای سلامتی انسان

نوشیدن آب

نوشیدن آب به میزان کافی در طی شبانه روز می تواند در حفظ رطوبت موی سر شما بسیار تأثیر گذار باشد. پس سعی کنید در طی شبانه روز به اندازه کافی آب بنوشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }