برخی از بیماری ها را می شود از روی پا تشخیص دادزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تشخیص بیماری ها از روی پا

بیماری های متعددی وجود دارد که شما می توانید با بروز نشانه هایی در پاهای خود متوجه آن ها شوید. این بیماری های می توانند از کم کاری غده تیروئید تا کمبود آب در بدن نشات گرفته باشند. امروز ما در تکامگ سعی داریم شما را با تشخیص بیماری ها از روی پا آشنا کنیم. البته قبل از خواندن مطلب بهتر است بدانید مواردی که گفته می شود شاید برای تمامی افراد عمومیت نداشته باشد و باید فرد بیمار حتماً برای درمان و تشخیص به یک پزشک متخصص مراجعه فرماید.

تشخیص بیماری ها از روی پادرد و قرمز بودن انگشت بزرگ پا

معمولاً زمانی که شما یک رژیم غذایی نادرست می گیرید و به میزان زیادی گوشت قرمز و پنیر مصرف می کنید، سبب افزایش اسید اوریک در بدن خود می شوید و خود را دچار درد مفاصل می کنید. نام این بیماری نقرس است که یکی از راه های تشخیص آن می تواند درد و قرمزی انگشت شست پا باشد.

حتماً بخوانید: با چند مورد از بیماری های شایع در زنان آشنا شوید

کاهش موی پای

مو زمانی رشد می کند که فولیکول آن فعالیت داشته باشد و به آن به اندازه کافی خون برسد. اگر این حالت را در پاهای خود مشاهده کردید به احتمال زیاد جریان خون در بدنتان ضعیف است و می شود این احتمال را دارد که پمپاژ ضعیف خون در قلب موجب مشکلاتی در گردش خون شده و شما دچار مشکلات قلبی هستید. جالب است بدانید که اصولاً این مشکل برای افرادی پیش می آید که در پاهای خود همیشه احساس سردی می کنند.

حتماً بخوانید: اگر پاهایتان در اکثر مواقع سرد است، احتمال دارد به بیماری دچار شده اید

احساس گرمای بیش از حد در پاها

این مشکل زمانی پیش می آید که شما دچار بیماری های عصبی شده اید و بدن شما شاهد نقص عملکرد عصب ها است. بهتر است در این مواقع به پزشک متخصص مراجعه فرمایید تا بیماری شما را ریشه یابی کند. البته شاید شما به یک روانشناس احتیاج داشته باشید.

حتماً بخوانید: دیابت بارداری؛ دیابتی که بعد از دوران بارداری از بین می رود

بی حسی و کرختی پاها

قبل از هر چیز اگر دچار این مشکل هستید، حتماً یک آزمایش خون دهید. این موضوع زمانی پیش می آید که فرد مورد نظر دچار ابتلا به دیابت شده و تجمع قند روی عصب های فرد دچار تخریب آن ها شده است. پس این بی حسی را جدی بگیرید.

تشخیص بیماری ها از روی پاشکننده بودن ناخن های پا

شکننده بودن ناخن های پا می تواند دلایل متعددی چون کم کاری غده تیروئید، مشکلات ریه، بیماری سل، سندروم شوگرن و کمبود ویتامین های آ، دی، منیزیم و کلسیم داشته باشد.

حتماً بخوانید: در چه زمان هایی نباید آب بنوشیم؟

گرفتگی عضلات پا

اگر در طی شبانه روز خود دچار گرفتگی عضلات در ناحیه پا شدید، می توانید این احتمال را بدهید که بدن شما دچار کمبود آب یا کمبود پتاسیم است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }