واژینیسموس چیست و چگونه می توانیم آن را درمان کنیم؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

واژینیسموس

اختلال واژینیسموس یک عارضه در بین بعضی از خانم ها است. این عارضه سبب می شود فرد مبتلا به صورت غیر ارداری عضلات لگن و واژن خود را هنگام دخول منقبض کند.

خانم های مبتلا به اختلال واژینیسموس ترس شدیدی از رابطه جنسی و دخول دارند. این اشخاص هنگام رابطه جنسی با منقبض کردن عضلات لگن و واژن اجازه دخول به شریک جنسی خود نمی دهند و در اکثر مواقع تصورات این افراد در مورد آناتومی و اندازه واژن خود اشتباه است.

میزان انقباض

میزان شدت این اختلال در افراد مختلف متفاوت است و نمی شود میزان یکسانی برای همه ی افراد در نظر گرفت. به طور مثال شدت انقباض در بعضی از افراد آنقدر زیاد است که هنگام قاعدگی نمی توانند تامپون داخل واژن خود قرار دهند. جالب است بدانید که حتی این افراد اجازه معاینه به پزشک هم نمی دهند.

اما گروهی هم هستند که می توانند از تامپون استفاده کنند و اجازه معاینه به پزشک را بدهند. اما توجه کنید که این افراد نمی توانند به هیچ عنوان رابطه جنسی را تحمل کنند.

واژینیسموسعلت ابتلا به واژینیسموس

دلایل زیادی برای ابتلا خانم ها به این اختلال وجود دارد، اما نمی شود به طور قطعی در مورد آن ها صحبت کرد.

  1. داشتن تجربه ناخوشایند رابطه جنسی
  2. آموزش های منفی جنسی
  3. تجربه دردناک از اولین معاینه پزشک
  4. سنت های افراطی و سختگیرانه

درمان اختلال واژینیسموس

مسیرهای مشخص و زیادی برای درمان پش روی شما است. شما می تواند برای درمان واژینیسموس از متخصص زنان، مشاور و سکس تراپ کمک بگیرد. توجه داشته باشید که مشکل شما با صبوری و پیگیری قابل درمان است و نباید همراهی همسر خود را در مسیر درمان خود فراموش کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }