آیا مواد غذایی که قبل از خواب نباید خورد را می دانید؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

مواد غذایی که قبل از خواب نباید خورد

نداشتن خواب باکیفیت می تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از دلایلی که سبب می شود در خواب ما اختلال ایجاد شود، خوردن بعضی از مواد غذایی قبل از خواب است. در ادامه مطلب تیم تکامگ به مواد غذایی که قبل از خواب نباید خورد اشاره کرده و سعی داشته شما را تا حد زیادی به داشتن یک خواب باکیفیت نزدیک کند.

خوردن مواد غذایی تند

ما برای داشتن یک خواب راحت در هنگام شب نباید دمای بدن خود را بالا ببریم. حالا بسیاری می پرسند که غذاهای تند چه ربطی به دمای بدن دارد؟ در پاسخ باید بگوییم: کپسایسین مولوکی است که به مقدار بسیار زیادی در غذاهای تند یافت می شود و عاملی خوبی برای افزایش حرارت بدن است. پس سعی کنید قبل از خواب از خوردن مواد غذایی تند اجتناب کنید. البته هوس مواد غذایی تند می تواند خبر از تقویت سیستم ایمنی بدن دهد!

مواد غذایی که قبل از خواب نباید خوردخوردن مواد غذایی شیرین

شاید در زندگی عادت دارید بعد صرف شام از مواد غذایی شیرین مثل بستنی، شیرینی و دسر استفاده کنید. اما باید بگوییم خیلی زود باید این عادت خود را ترک کنید تا در هنگام شب خواب عمیقی را تجربه کنید.

طبیعی است که شما با مصرف مواد غذایی شیرین سبب افزایش قند خود می شوید. حال زمانی که شما هنگام شب می خوابید قند خونتان به شدت افت می کند. پس بدن چاره ای ندارد که سطح کورتیزول را بالا ببرد. متأسفانه یا خوشبختانه شما به خاطر این موضوع از خواب بیدار می شود و دیگر آن خواب عمیق را تجربه نخواهید کرد.

مواد غذایی که قبل از خواب نباید خوردمواد غذایی کافئین دار

اگر دوست دارید صبح ها احساس گیجی داشته باشید و شب ها خواب عمیقی را تجربه نکنید، سعی کنید قبل از خواب مواد غذایی کافئین دار مثل قهوه و شکلات را مصرف کنید. آیا شما زمان صحیح مصرف قهوه را می دانید؟

مواد غذایی نمک دار

خوردن غذاهای که برای تهیه آن ها از مقدار زیادی نمک استفاده شده، می تواند سبب دهیدراته شدن بدن شود. حتماً اگر قبل از خواب از این مواد غذایی استفاده کرده باشید متوجه آسیب رسیدن به کیفیت خواب خود شده اید.

پیشگیری از ترشح هورمون آدرنالین

ترشح هورمون آدرنالین مساوی است با سرحالی و هوشیاری فرد. آیا شما دوست دارید هنگام خواب سرحال و هوشیار باشید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است سعی کنید قبل از خواب از خوردن کره، پنیر، گوشت، شکر، غذاهای آماده، زرده تخم مرغ، مغز آجیل ها و … اجتناب کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }