مراقب خودت باش؛ کتابی که باورهای قشنگی برای جوانان داردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مراقب خودت باش

اکثر ما جوانان دوست داریم در آینده به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کنیم. اما در این بین بعضی از موانع از جمله فضای مجازی، ترس از شکست، افراد سمی و … مانع از رسیدن ما به موفقیت می شوند. در ادامه مطلب ما به موارد برگیزده از کتاب مراقب خودت باش اشاره کرده ایم و امیدوار هستیم این مطلب شما را در خرید این کتاب با ارزش مشتاق کند.

مراقب خودت باشزندگی ما مجازی و فیلم نیست

اگر دائما به فکر این باشید که باید بدن، مدل مو و سبک زندگی تان مثل شخصیت های سینمایی، فوتبالیست ها، انفلوئنسرها باشد، از قدرت های منحصر به فرد خود دست می کشد و هیچ وقت نمی فهمید چقدر توانایی دارید و خاص هستید. دچار افسردگی می شوید و با جملات مقایسه ای مثل: من خوب نیستم، من جذاب نیستم، من دوست داشتنی نیستم؛ صبح تا شب خودتان را زیر سؤال می برید و آنقدر از خود دور می شوید که زندگی تان تبدیل به جهنم می شود!

دنیای مجازی و فیلم ها ابزار سرگرمی هستند

من خودم را باور دارم و عالی هستم. فیلم ها، رسانه های اجتماعی و دنیای اینترنت فقط ابزاری برای سرگرمی من هستند. این ابزارها تسلطی بر من ندارد؛ من مالک دنیای خویش هستم.

شکست ترس ندارد

از شکست خوردن نمی ترسم؛ برد و باخت بخشی از طبیعت زندگی هستند. به دلیل چندبار شکست خوردن دلسرد نمی شوم و از هدفم دست نمی کشم. شکست خوردن به معنای شناخت نقض ها و کمبودهایی است که برای رسیدن به هدف داشته ام و معلم خوبی برای به تکامل رسیدن من برای رفع موانع و مشکلات در راه رسیدن به موفقیت است. ما جوانان جرأت تجربه های جدید را داریم و ترس از شکست را با رسیدن به هدف و تحرک و تلاش برای موفقیت جایگزین نمی کنیم.

حتماً بخوانید: با خلاصه ای از کتاب خودت باش دختر ما را همراهی کنید

همه ی ما هدفی داریم

من یک هدف و رسالت دارم که به خاطر آن به دنیا آمده ام. قرار نیست بیهوده وقت بگذرانیم و استعدادهای خود را کشف نکنیم. قرار نیست اهداف و استعدادهای خود را نادیده بگیریم و اهداف از پیش تعیین شده و ناتمام دیگران را تکمیل کنم. من هدف و رسالتی دارم که فقط و فقط متعلق به خودم است و دنباله روی هیچ کس نیستم. استعدادها و اهداف خود را تعیین می کنم و با شجاعت به سمت سرنوشت خود گام برمی دارم. من شجاعت دنبال کردن اهداف و استعدادهای خود را دارم و قرار نیست بر اساس میل دیگران برای هدفم برنامه ریزی کنم.

افراد سمی را از زندگی خود دور کردن

کیفیت روابطم را بالا می برم و زندگی خود را از هرگونه دوستی سمی و خطرناک پاک می کنم. از ترس تنهایی، برای پذیرفته شدن و دوست پیدا کردن تن به انجام هر کاری نمی دهم. دوستان خوب و همفکر خواهم داشت و در مقابل پیشنهاداتی که سلامتی و شخصیت من را هدف قرار می دهد، پاسخ قاطعانه و منفی خواهم داد و نمی ترسم که چگونه راجع به من قضاوت می کنند. از آرمان های خود فاصله نمی گیرم؛ با هر کسی نباید دوستی کرد و هر چیزی را یکبار هم نباید امتحان کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }