باج گیری های عاطفی؛ بازی با احساسات یک فردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

باج گیری های عاطفی

امروز ما داریم حرف از بازی با احساسات دیگران می زنیم. احساساتی که از طریق باج گیری عاطفی مورد لطه قرار می گیرند. شناخت خود، نگفتن مسائل شخصی و احساسی خود به هر فردی و غلبه عقل بر احساسات می تواند راه های خوبی برای مقابله با باج گیری های عاطفی باشد.

باج گیری های عاطفیسوء استفاده از میزان وابستگی زن

اگر کاری را که می گویم انجام ندهی، من تو را ترک می کنم و دیگر هیچ موقع به سوی باز نمی گردم؛ این جمله زمانی از بر زبان مرد جاری می شود که کاملاً خبر دارد که همسرش چقدر به او وابسته است. این جمله کاملاً باج گیری عاطفی است و مرد سعی دارد به خواسته ی خود برسد و برایش خواسته و تفکرات همسرش اهمیتی ندارد.

حتماً بخوانید: علت عقب نشینی مرد در رابطه چیست؟

خودکشی می کنم

دختر یا پسر هنگامی که متوجه شوند طرف مقابلشان فردی احساسی و انسان دوست است از راه خودکشی برای رسیدن به همدیگر استفاده می کنند. در این مواقع دختر یا پسر به دلیل اینکه نمی خواهند لطمه ای به کسی وارد شود خود را مجبور به ازدواج می کنند. اما اگر کمی منطقی فکر کنیم و با جملات باجگیری عاطفی آشنایی داشته باشیم، به هیچ عنوان تن به ازدواج نخواهیم داد. در واقع فردی که حرف از خودکشی می زند، به هیچ عنوان دست به کشتن خود نمی زد و فقط دارد از حس انسان دوستدانه فرد مقابل سوء استفاده می کند. جالب است بدانید که همین فردی که می خواست خودکشی کند بعد از مدتی به شما می گوید: چه خوب شد تو رو شناختم و با تو ازدواج نکردم.

باج گیری های عاطفیوسوسه کردن پارتنر

حرف های جالبی قبل از ازدواج بین دختر و پسر رد و بدل می شود. به طور مثال؛ من تو رو ملکه می کنم، هیچ وقت نمیزارم طعم بی پولی را بچشی، درد و درمونت خودمم، برات ماشین مدل بالا می خرم، می برمت سفر خارج و … بسیاری از این حرف ها که می تواند جزء سخنانی محسوب شود که هر دختر و پسری با آن وسوسه می شوند. شناخت ویژگی های شخصی یکدیگر قبل از ازدواج کاملاً خوب است. اما اگر این شناخت در جهت زندگی سالم باشد.

دیده شده دختر و پسر قبل از ازدواج هنگامی که شناخت خوبی روی ویژگی های شخصی یکدیگر پیدا می کنند، سعی دارند با باج گیری های عاطفی خود را به یکدیگر برسانند. سعی کنید گول هر جمله ای را قبل از ازدواج نخورید.

حتماً بخوانید: نشانه های رابطه یک طرفه چیست و از چه راهی می توانیم آن را تشخیص دهیم؟

مقایسه همسر با دیگر مردها

یکی از باج گیری های عاطفی که سبب می شود غرور مرد پایمال شود و دل آن بشکند، باج گیری از طریق مقایسه است. به طور مثال زن به مرد می گوید: دوستمو دیدی که شوهر برایش چی کارها کرده. دیدی براش چه گوشی خریده. این جملات سبب می شود مرد برای حفظ غرورش دست به هر کاری بزند تا همسرش او را با دیگر مردها مقایسه نکند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }