علت عقب نشینی مرد در رابطه چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

عقب نشینی مرد در رابطه

دوری و عقب نشینی در یک زندگی مشترک کاملاً طبیعی است و نمی شود رابطه ای در دنیا پیدا کرد که زن و شوهر در یک زمانی از یکدیگر عقب نشینی نکرده باشند. متأسفانه بسیاری از زوجین درک خوبی از این چرخه عاطفی ندارند و در اکثر مواقع به خاطر همین موضوع از یکدیگر دلخور می شوند.

این چرخه عاطفی و صمیمی زمانی در زندگی مشترک به آن لطمه وارد می شود که نیاز عاطفی و صمیمی مرد و زن یکسان دیده شود. در واقع هر یک از طرفین رابطه مشترک دلیل متفاوتی برای عقب نشینی دارند و به هیچ عنوان نمی شود عقب نشینی مرد در رابطه را با همسر او مقایسه کرد.

عقب نشینی مرد در رابطهعقب نشینی زن در رابطه

در اکثر مواقع زنان به دلیل اینکه همسرشان اشتباهی کرده و درک خوبی از احساساتشان نداشته از رابطه خود عقب نشینی می کنند.

عقب نشینی مرد

ما داریم در مورد یک غریزه طبیعی در مردان صحبت می کنیم. پس ما با یک نیاز طبیعی از طرف مرد سر و کار داریم و به هیچ عنوان نمی توانیم این نیاز را حذف و یا در آن تغییری ایجاد کنیم. این غریزه به مردان می گوید که همانند کش یا فنر عمل کنید. منظور ما از کش یعنی رعایت چرخه نزدیک شدن، عقب نشینی و صمیمی شدن است. در واقع مرد در زندگی مشترک گاهی اوقات از همسر خود دوری و کمی با خود خلوت می کند و ناگهان بعد از مدتی دوری نیاز محبت و عشق او را دوباره به همسر خود نزدیک می کند.

به طور کل مرد به اندازه کافی دور خیز می کند و در زمانی که نیاز به محبت و عشق دارد به سوی همسر خود باز می گردد.

حتماً بخوانید: چه جملات عاطفی به همسر خود بگوییم تا عاشقمان شود؟

چه زمانی زوجین با مشکل مواجه می شوند؟

زمانی که زن عقب نشینی خود را با مرد یکسان بداند و فکر کند دلیل عقب نشینی همسرش همانند او است. در واقع به چرخه طبیعی و نیاز مرد احترام نگذارد.

زن در زمان عقب نشینی همسر باید چی کار کند؟

زنان در این زمان باید از تعقیب همسر خود بسیار پرهیز کنند و مرد خود را با پرسش هایی چون چی شده؟، چرا اینطوری تو؟ به من چرا چیزی نمیگی؟ و … کلافه نکنند.

مهمترین کاری که یک زن می تواند برای همسر خود در این زمان انجام دهد، توجه و محبت کردن در زمان بازگشت مرد است. توجه کنید که شما اصلاً نباید به خلوتی که مرد کرده بود ناراحت باشید و به خاطر آن به همسر خود بی توجهی کنید.

این را بدانید که بحث ما سر یک نیاز طبیعی است و اگر مرد از شریک زندگی خود رفتار مناسبی نبیند مطمئناً به این چرخه خود که نیاز طبیعی اوست پاسخ مناسبی نمی دهد و در آینده زندگی مشترکش لطمه می بیند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }