چگونه رفتاری مناسب با همسر خود داشته باشیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

همسر؛ فردی که احتیاج به رفتار صحیح دارد

در بسیار از مواقع ما فراموش می کنیم که ازدواج یعنی وارد یک رابطه مشترک و عاطفی شدن. در بسیاری از مواقع یادمان می رود که همسرمان چه محاسنی دارد. در بسیاری از مواقع اشتباهات خود قبول نمی کنیم. در بسیاری از مواقع به اولویت های همسر خود اهمیت نمی دهیم. در بسیاری از مواقع رفتار نامناسب با همسر خود داریم. در بسیاری از مواقع …

رفتارهای نامناسب با همسر

قبول نکردن اشتباهات

همسری که درک خوبی از یک رابطه مشترک و عاطفی ندارد همواره به گونه ای رفتار می کند که اصلاً مرتکب اشتباهات انجام شده نشده و در اکثر مواقع همسر آن ها است که مرتکب اشتباه شده است و او باید خود را بابت رفتار خود سرزنش کند. جالب است بدانید این افراد آنقدر به این رفتار خود ادامه می دهند که در بعضی مواقع توقع دارند که همسر آن ها در رفتار خود تغییری ایجاد کند.

حتماً بخوانید: چه جملات عاطفی به همسر خود بگوییم تا عاشقمان شود؟

گذشته را فراموش نمی کنند

همسرانی که گذشته را فراموش نمی کنند و در زمان حال مشغول یاد آوری مسائل گذشته هستند، می توانند به رابطه ی عاطفی و صمیمانه خود لطمه وارد کنند.

تظاهر و دورویی

یکی از آزار دهنده ترین رفتارهای نامناسب با همسر می تواند دورویی و تظاهر باشد. در واقع این شخصیت سبب می شود طرف مقابل در رابطه صدمات زیادی ببیند و اعتماد بین زوجین از بین برود.

رفتارهای نامناسب با همسر

بی اهمیتی به صحبت های همسر

در اکثر مواقع همسران ناشایست سعی دارند فقط گفته های خود را ارجحیت ببخشند و اصلاً برایشان سخنان و عقیده های همسرشان اهمیتی ندارد. برای همین موضوع اگر با این افراد در یک رابطه باشید حتماً متوجه شده اید که آن ها همیشه سخنان شما را قطع می کنند تا سخن خود را به شما بگویند.

اولویت ها فراموش می شود

ما داریم حرف از یک رابطه مشترک صحبت می کنیم، پس اهمیت دادن به اولویت شریک زندگی خود بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر تا به امروز سعی بر این داشته اید که روی اولویت های خود پافشاری کنید و به اولویت همسر خود اعتنایی نکنید حتماً این عادت خود را ترک کنید.

حتماً بخوانید: درونگراها آنقدرها هم که می گویند همسران بدی نیستند

عذرخواهی ممنوع

اگر قصد دارید رابطه خود را به فروپاشی بکشید، حتماً معذرت خواهی را فراموش کنید، زیرا معذرت خواهی سبب آرامش بین رابطه های می شود.

نیازها گفتی است

اگر به دنبال رفتار مناسب از همسر خود هستید حتماً آن ها را از نیاز خود مطلع کنید و این توقع را نداشته باشید که حتماً همسرتان باید همیشه نیازهای شما را درک کند و از خواسته های شما خبر داشته باشد.

رفتارهای نامناسب با همسر
رفتارهای نامناسب با همسر

خوبی ها را ببیند

رفتار مناسب با همسر به ما یاد داده است که فقط بدی های همسر خود را نبینیم بلکه خوبی ها و محاسن آن ها را هم ببینم و به آن ها بازگو کنیم.

حتماً بخوانید: دختران آلفا؛ یک همسر و دوست خوب

عمل به قول ها

در بسیاری از مواقع زمانی که از طرفین یک رابطه عاطفی در مورد همسرشان نظر خواهی می کنید در پاسخ آن ها حتماً جملاتی چون او تنها دلخوشی زندگی من است، او بهترین فرد در زندگی من است، او زیباترین اتفاق زندگی من است و … می شنوید. آیا درست است که این نظرتان و علاقه های خود را با بد قولی هایمان خراب کنیم.

عیوب خانواده همسر

هر خانواده ای اسرار و شخصیتی دارد و شما نمی توانید در آن دخالت کنید. پس این رفتار نامناسب شما با همسرتان است که عیوب و کاستی های خانواده او را به زبان می آورید و در زمان دعواهای خود این موضوع را برگ برنده خود می دانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }