اگر به این موارد توجه کنید دیگر دچار تیرگی در نواحی بیکینی نمی شویدزمان مطالعه : ۵ دقیقه

تیرگی ناحیه بیکینی

یکی از مشکلاتی که خانم ها از زمان قدیم تا به امروز با آن دست و پنجه نرم می کنند، تیرگی ناحیه بیکینی است. این مشکل امرزوه باعث شده بسیاری از خانم ها از فعالیت هایی چون شنا و از پوشیدن بعضی از لباس ها مورد تحریم قرار گیرند. باید بگوییم که هر مشکلی راه حلی دارد و اگر افراد به طرز صحیحی با راه حل مشکل خود رفتار کنند، می توانند خود را از شر مشکلات خود آزاد سازند. امروز تیم تکامگ آمده است تا شما را با راه حل های رفع تیرگی ناحیه بیکینی آشنا کند. ما امیدوار هستیم این مطلب بتواند مشکل شما را حل کند.

رفع تیرگی ناحیه بیکینی

حتماً بخوانید: آیا شامپو بچه برای پوست و موی بزرگسالان مضر است؟

صابون ها و پن های روشن کننده بیکینی

بسیاری از شما تیرگی ناحیه بیکینی را با تیرگی ناحیه زیر بغل و کشاله ران ها اشتباه می گیرید. شاید شما فکر کنید که تیرگی، تیرگی است و فرقی ندارد کدام ناحیه باشد. اما باید به شما بگوییم که ناحیه بیکینی بسیار حساس تر از دیگر ناحیه ها بدن است و نمی شود هر رفتاری که شما با دیگر ناحیه های بدن خود مثل ناحیه زیر بغل می کنید را با این ناحیه داشته باشید. توجه داشته باشید که صابون ها و پن های روشن کننده فقط مخصوص ناحیه زیر بغل و کشاله ران هستند و استفاده از آن در ناحیه بیکینی به دلیل خشک کردن واژن و مسائل بهداشتی ممنوع است.

رفع تیرگی ناحیه بیکینیماسک های خانگی برای رفع تیرگی بیکینی

حتماً اگر شما در صحفه گوگل سرچی کنید، متوجه دستور عمل تهیه ماسک های خانگی خواهید شد که باعث رفع تیرگی بیکینی می شود. حال بسیاری از شما برای رهایی از این مشکل خود یک یا چند نوع از این ماسک ها را امتحان کرده اید و جواب خوبی از این ماسک ها گرفته اید.

اما یک لحظه صبر کنید. آیا موادی چون ماست، لیموترش و جوش شیرین در طرز تهیه ماسک خود برایتان آشنا نمی آید؟ باید بگوییم که این ماسک ها شاید بتوانند تیرگی بیکینی شما را از بین ببرند، ولی به دلیل اینکه باعث تغییر Ph ناحیه واژن شما می شود شما را دچار مشکلاتی چون عفونت و ایجاد باکتری در ناحیه واژن می کند.

حتماً بخوانید: ماسک های صورت خانگی برای از بین بردن موی صورت خانم ها

کرم های دست ساز

کرم ها دست ساز هم همانند ماسک های خانگی می توانند اثر بخشی خوبی داشته باشند و شما را تا حد زیادی از مشکل تیرگی بیکینی رها سازند. اما باید بگوییم که این نوع کرم ها به دلیل وجود ماده ای به نام هیدروکینون در خود می توانند شما دچار عارضه هایی چون سرطان کنند. پس به هیچ عنوان از این نوع کرم ها برای رفع تیرگی بدن خود استفاده نکنید. توجه داشته باشید که مقصود حرف ما در اینجا تیرگی تمام نقاط بدن است.

رفع تیرگی ناحیه بیکینیکرم روشن کننده بدن

شما با مراجعه به یک داروخانه حتماً با کرم های متنوعی برای روشن کردن پوست مواجه خواهید شد. اما سوال اینجا است که آیا استفاده از این نوع کرم ها برای تمامی نقاط بدن مناسب است یا خیر؟ در پاسخ اول از همه باید بگوییم که منظور از ناحیه بیکینی، نواحی است که خانم با پوشیدن لباس شنا دو تیکه بدن خود را می پوشانند.

حال می رسیم به پاسخ به سوال اصلی که استفاده از این کرم ها برای کدام یک نواحی بدن مجاز است؟ در پاسخ باید بگوییم که این کرم ها برای تمامی نواحی بدن که بافت مخاطی ندارند می تواند مورد استفاده قرار گیرد. پس استفاده از این کرم برای نواحی دستگاه تناسلی مجاز نیست.

حتماً بخوانید: باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

لیزر مونالیزا تاچ برای رفع تیرگی بدن

یکی از بهترین روش ها برای رفع تیرگی ناحیه بیکینی، لیزر مونالیزا تاچ است. این لیزر با از بین بردن رنگدانه های ملانین که عامل تیرگی پوست هستند، می تواند به شما یک پوست روشن را هدیه دهد.

از مزایای این روش درمانی برگشت ناپذیری تیرگی به پوست و جوانسازی ناحیه تناسلی است. شما برای اینکه از این روش درمانی بهره ببرید کافی است طی ۲ الی ۳ جلسه حدود یک ربع وقت بگذارید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید که این روش درمانی می تواند یک الی دو روز باعث ایجاد سوزش شود، ولی بعد از این مدت شما دیگر هیچ اثری از عوارض و سوزش را نخواهید دید.

رفع تیرگی ناحیه بیکینیچه مواردی در روشنی ناحیه بیکینی تأثیر گذار است؟

پوشیدن لباس زیر نخی

سعی کنید از لباس زیر راحتی استفاده کنید که ناحیه بیکینی از تعریق در امان باشد. رعایت این موضوع می تواند سایه در نواحی بیکنی را بسیار کاهش دهد.

لاغر بودن

اکثر افرادی که چاق هستند بیشتر با تیرگی ناحیه بیکینی سر و کار دارند، زیرا فشار و سایش در نواحی بیکینی این افراد زیاد است. پس سعی کنید با لاغر کردن این نواحی به روشن کردن پوست خود کمک کنید.

نوار بهداشتی یا کاپ قاعدگی

تعویض زود به زود نوار بهداشتی و استفاده از کاپ قاعدگی در دوران پریودی می تواند در روشنی ناحیه بیکینی بسیار تأثیر گذار باشد.

کاهش کربوهیدرات و شکر

یکی از عوامل تیرگی ناحیه بیکینی افزایش ترشح انسولین است. سعی کنید از اقلام غذایی که کربوهیدرات و شکر کم دارد استفاده کنید تا مقاوت به انسولین کمتر شود. اگر به این موضوع توجه کنید می توانید پوست بسیار روشنی را تجربه کنید.

استفاده نکردن از تیغ ژیلت

استفاده از تیغ ژیلت می تواند خود دلیلی بر تیرگی ناحیه بیکینی باشد، زیرا استفاده ژیلت باعث زخیم شدن موها و افزایش سایه در ناحیه بیکینی می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }