مضرات شامپو بچه برای پوست بزرگسالان چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

مضرات شامپو بچه برای بزرگسالان

بعضی استفاده های اشتباه از مواد بهداشتی این روزها باعث شده بسیاری صدمات جدی به پوست و موی خود وارد کنند. یکی از این استفاده های اشتباه، استفاده بزرگسالان از شامپو بچه است. خیلی از بزرگسالان فکر می کنند که شامپو بچه به دلیل اینکه برای کودکان ساخته شده و کودکان از پوست و موی لطیفی بهره می برند، استفاده از آن می تواند صدمات کمتری به پوست و موی آن ها تحمیل کند‌. اما باید بگوییم که شامپو بچه فقط، فقط و فقط برای کودکان است نه برای بزرگسالان.

در ادامه مطلب شما را با مضرات شامپو بچه برای بزرگسالان بیشتر آشنا خواهیم کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مضرات شامپو بچه برای صورتمضرات شامپو بچه برای صورت

۱. شامپو بچه از پاک کنندگی بسیار ملایمی بهره می برد و توانایی آن در حد پاکیزه کردن پوست بچه ها است. حال همین موضوع باعث می شود وقتی بزرگسالان برای شستشو و رفع آلودگی پوست صورت خود از شامپو بچه استفاده کنند، آلودگی پوست آن ها به طور کامل از بین نرود و منافذ پوست آن ها با آلودگی و باکتری مسدود شود. اما جریان به همین سادگی ختم نمی شود؛ شامپو بچه می تواند چربی مفید پوست صورت شما از بین ببرد و شفافیت پوست صورت را از شما بگیرد.

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

۲. Ph پوست شما با Ph پوست بچه ها فرق دارد. حال شامپو بچه بر اساس Ph صورت کودکان ساخته شده است و با پوست صورت شما متفاوت است. پس شما با شستن پوست صورت خود با شامپو بچه باعث افزایش میزان ترشح چربی روی پوست خود می شوید و پوست خود را آماده جوش زدن می کنید. توجه داشته باشید که افزایش میزان ترشح چربی پوست صورت دلیل بر این نمی شود که شما پوستی مرطوب داشته باشید، بلکه بالعکس پوست شما خشک و دچار چین و چروک و پیری زودرس می شود.

مضرات شامپو بچه برای موی سرمضرات شامپو بچه برای موی سر

همانطور که در پاراگراف بالا گفته شود، شامپو بچه بر اساس میزان Ph پوست کودکان ساخته شده است. حال که شما موی سر خود را با شامپو بچه شستشو می دهید، پوست سر برای تنظیم اسیدیته خود چربی بیشتری تولید کند. حال این چربی ها باعث می شوند منافذ پوست سر شما مسدود شود و شما دچار ریزش موی سر شوید.

خرید کنید: آیا قصد خرید شامپو بچه فیروز را دارید؟

توجه داشته باشید که پوست سر کودکان به خاطر اینکه زیاد چربی تولید نمی کند، کمتر آلودگی جذب خود می کند. پس کودکان با یک شوینده ملایم می توانند از شر تمام آلودگی ها خلاص شوند. اما این موضوع برای پوست سر بزرگسالان بسیار متفاوت است. به نوعی می شود گفت بزرگسالان برعکس کودکان هستند و پوست سر آن ها میزان زیادی چربی تولید و آلودگی بیشتری را جذب می کنند. پس بزرگسالان احتیاج به یک شوینده مخصوص برای حذف آلودگی ها از منافذ پوست خود دارند تا از جوش زدن در ناحیه سر جلوگیری کنند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }