علل کمر درد چیست و چگونه می توانیم کمر درد خود را درمان کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

یکی از شایع ترین مشکلاتی که بسیاری از ما با آن دسته و پنجه نرم می کنیم، کمر درد است. این مشکل هر روزه به دلیل تغییر مشاغل و سبک زندگی در افراد تشدید می یابد و اگر افرادی که دچار آن هستند به فکر درمان و تغییر سبک زندگی خود نباشند، حتماً در آینده نزدیک مشکلشان تشدید پیدا می کند.

کمر دردتأثیر سیگار بر کمر درد

شاید عنوان تأثیر سیگار بر کمر درد کمی شما را متعجب کند. جالب است بدانید که نیکوتین موجود در سیگار می تواند راه رسیدن اکسیژن به مهره های ستون فقرات را مسدود کند و سبب ضعیف شدن عضلات اطراف ستون فقرات شود.

تغذیه سالم

هر عضو ما برای سلامت ماندن احتیاج به تغذیه مناسب و سالم دارد. پس تعجبی  ندارد که ما بگوییم تغذیه ناسالم می تواند به سلامت ستون فقرات و عضلات اطراف آن صدمه بزند. بهتر است بدانید که فضای بین مهره های ستون فقرات برای سلامت ماندن احتیاج به مواد مغذی دارند. شاید درد نایحیه کمر شما به خاطر التهاب بین مهره های ستون فقرات باشد!

تأثیر تشک نرم بر کمر درد

اکثر ما دوست داریم برای خواب شبانه در یک تختواب بسیار نرم و لطیف سکون پیدا کنیم. اما موضوعی مانع از رفتن ما به این نوع تختخواب های می شود تأثیر تشک نرم بر کمر درد است. بهتر است بدانید تشک های خیلی نرم نمی گذارند بدن شما در یک راستا قرار بگیرند و سبب ناهماهنگی بین پاین تنه، گردن و ستون فقرات می شوند و به قسمت دنبالچه فشار می آورند.

کمر دردنشستن های طولانی مدت

آقا و خانمی که به مدت زیادی روی زمین، صندلی، مبل و … می نشینید، توجه کنید خطر کمر درد ناشی از نشستن های طولانی مدت در کمین شما است. پس برای جلوگیری از کمر درد باید هر ۴۵ دقیقه یکبار به کمرتان استراحت دهید و سعی کنید بعد از این زمان کمی راه بروید. البته کیفیت و استاندارد وسیله ای که روی آن می نشینید هم بسیار مهم است.

عوارض کفش پاشنه بلند

هنگامی که شما کفش پاشنه بلند به پا دارید مجبور می شوید برای راه رفتن لگن خود را به جلو هدایت کنید. این کار سبب می شود شما در طولانی مدت فشار زیادی به مهره های کمر خود وارد کنید. گفتن تمامی عوارض کفش پاشنه بلند خارج از حوصله این مطلب است، پس روی لینک کلیک کنید.

کمر دردورزش

بی تحرکی و ورزش نکردن می تواند یکی از علل بزرگ کمر دردهای ما باشد. ورزش مانع از ضعیف و کوچک شدن عضلات میانی بدن می شود و نمی گذارند این عضلات که وظیفه نگه داشتن ستون فقرات را برعهده دارند ضعیف شوند تا فشار وزن روی ستون فقرات بی افتد.

قوز کردن

اکثر ما عادت داریم در طی روز پشت میز بنشینیم و یا مدت زیادی را صرف کار با گوشی خود کنیم. در این زمان ها باید خیلی به حالت نشستن خود توجه کنیم، زیرا خستگی سبب می شود ما به کمر و گردن خود حالت قوز دهیم.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }