علت اختلال خواب در دوران بارداری چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

اختلال خواب در دوران بارداری

یکی از بی خوابی های قشنگ در این دنیای زیبا می تواند بی خوابی در دوران بارداری باشد. اکثر خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی، افزایش حجم بدن، تکرر ادرار و … در زمان بارداری با مشکل بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند. در ادامه تیم سلامت تکامگ بیشتر درباره ی این موضوع توضیح داده است.

اختلال خواب در دوران بارداریافزایش اندازه شکم مادر

طبیعی است که مادران در دوران بارداری نمی توانند همانند قبل هر جوری که دوست داشتند در رختخواب خود سکون پیدا کنند. حال موضوع صدمه نرسیدن به جنین سبب شده خانم ها در دوران حاملگی اختلال در خواب را تجربه کنند.

حتماً بخوانید: دوران بارداری این مواد غذایی را بخورید بچه تان باهوش می شود

سندرم پای بی قرار!!

خانم ها ممکن است در سه ماهه اول بارداری دچار مشکلی به نام سندرم پای بی قرار شوند. این مشکل با خارش و درد پاها در هنگام شب و ساعات قبل از خواب مادران را آزار می دهد و نمی گذارد که آن ها خوابی راحت داشته باشند. البته می گویند این مشکل می تواند از فقر آهن در بدن مادر نشأت گرفته شده باشد.

اختلال خواب در دوران بارداریتغییرات هورمونی در خانم ها

از علل اختلال خواب در دوران بارداری تغییرات هورمونی در خانم ها می باشد. زمانی که خانم ها حامله هستند در بدنشان هورمون پروژسترون بیشتر ترشح می شود. این هورمون می تواند خواب خانم ها را مختل و آن ها را در طی روز به علت بی خوابی خسته و بی حال کند.

تکرر ادرار در دوران بارداری

تکرر ادرار خود دلیلی برای بی خوابی در زمان بارداری خانم ها است. این موضوع از جایی نشأت می گیرید که جنین رشد کرده و رحم بزرگ شده روی مثانه فشار می آورد و شما را مجبور می کند که به دستشویی بروید.

از دیگر دلایل تکرر ادرار فعالیت زیاد کلیه ها به دلیل افزایش حجم خون است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }