درمان خارش و سوزش پوست بعد اصلاح موی زائد بدن با تیغ ژیلتزمان مطالعه : ۳ دقیقه

اصلاح موی زائد با ژیلت

حتماً برای شما پیش آمده که بعد از اصلاح موی زائد خود با ژیلش دچار التهابات پوستی چون خارش پوست، حساسیت، قرمز شدن پوست، موهای زیر پوستی و … بشوید. اما راه حل چیست و چگونه ما می توانیم پوست خود را از التهابات بعد از شیو نجات دهیم. حتماً در پاسخ به سوال ما خواهید گفت: استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن. اما باید بگوییم پاسخ شما زمانی درست که دستگاه لیزری در دنیا اختراع شود که به بتواند ۱۰۰ درصد موهای بدن شما را از بین ببرد. پس شما مطمئن باشید که بعد از انجام لیزر به شیوه های دیگر اطلاح موی زائد بدن برای حذف ۳۰ درصد مابقی موهای زائد خود دارید.

در ادامه مطلب تیم تکامگ مطلبی را تهیه نموده تا شما دیگر خارش پوست بعد از اصلاح نشوید. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

شستن بدن قبل از اصلاح

حتماً قبل از اصلاح بدن خود را شستشو دهید تا منافذ پوست شما عاری از آلودگی شود. اگر این کار را انجام ندهید آلودگی روی پوست شما به داخل پوست شما نفوذ می کند و باعث ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست می شود.

اصلاح در جهت رویش مو

یکی از مهمترین کارهایی که باعث می شود شما بعد از شیو دچار التهاب پوستی نشوید، اصلاح در جهت رویش مو است. سعی کنید همیشه تیغ ژیلت را در جهت رویش مو بکشید و از اینکه که این کار را در خلاف جهت رویش مو انجام دهید به طور جد خود داری فرمایید، زیرا این کار باعث التهاب و قرمزی پوست می شود.

البته باید بگوییم که اصلاح در خلاف جهت رویش مو اگر به طرز صحیحی انجام شود، شما دچار التهاب و خارش پوست نمی شوید.

درمان خارش و سوزش بعد اصلاح مو

حتماً بخوانید: از بین بردن موی زائد پوست صورت خانم ها با وکس های خانگی

استفاده از آب گرم و آب سرد

همیشه قبل از اصلاح پوست خود را با آب گرم شستشو دهید تا پوست شما بعد اصلاح دچار خارش نشود. این موضوع باعث می شود که منافذ پوست شما باز شود و عملیات اصلاح به راحتی انجام شود. بعد از اصلاح سعی کنید قسمتی را اصلاح کرده اید را با آب سرد شستشو دهید تا از التهاب پوست بعد از شیو جلوگیری کنید.

اسکراب پوست قبل از اصلاح

همیشه سعی کنید قبل از اصلاح پوست خود را لایه برداری کنید تا در هنگام اصلاح کمترین آسیب را به پوست خود وارد کنید. توجه داشته باشید این عمل می تواند موهای زیر پوستی را بیرون بکشد و شما اصلاحی تمیز و بدون مو داشته باشید.

درمان خارش و سوزش بعد اصلاح مو

حتماً بخوانید: چگونه زیر بغل سفید داشته باشیم؟

استفاده از فوم اصلاح

شما می توانید برای جلوگیری از خارش و سوزش پوست از فوم اصلاح استفاده کنید. استفاده از فوم اصلاح باعث می شود پوست شما از زخم و خراش تیغ در امان بماند و شما اصلاحی بدون خونریزی و خارش را تجربه کنید. توجه داشته باشید استفاده از صابون به جای فوم اصلاح کاملاً اشتباه است و این کار باعث می شود پوست شما خشک شود و بعد از زمان کوتاهی از اصلاح پوست شما احساس خارش و سوزش کند.

درمان خارش و سوزش بعد اصلاح مو

حتماً بخوانید: چگونه موهای زائد بدن را از بین ببریم؟

استفاده از یک نرم کننده

حتماً بعد از اصلاح از یک نرم کننده یا روغن بدن مناسب برای چرب کردن پوست خود استفاده کنید تا پوست شما را در برابر خارش و سوزش محافظت کند.

حتماً بخوانید: باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد

استفاده از افتر شیو

استفاده از افتر شیوهایی در ساخت آن ها از الکل استفاده نشده می تواند کمک بسیار زیادی در جلوگیری از التهاب پوست شما بکند. به نوعی می شود گفت پوست شما را بعد از اصلاح ضدعفونی می کند.

بهترین ژیلت برای اصلاح مو

بهترین نوع ژیلت برای اصلاح موهای زائد بدن، ژیلت تک تیغه است زیرا این نوع ژیلت ها باعث می شود به پوست شما صدمه ای وارد نشود و از التهاب پوست بسیار جلوگیری می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }