آیا سایپا شاهین می تواند به انتظارات یک خانواده پاسخ خوبی دهد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شاهین

رهام یا شاهین؛ نامی است که سال ها خودروسازی سایپا مشغول کار بر روی آن است. اما سر انجام کار سایپا در پاییز و زمستان امسال وارد بازار خودرویی ایران شد و سایپا چهره ی واقعی خودروی خود را بعد از تلاش های متعدد گروه خودروسازی خود به مردم کشورمان نشان داد.

سایپا خودروی شاهین خود را به عنوان یک سدان لوکس صنعت خودروسازی خود معرفی می کند و مدعی است که این خودرو شروع کار سایپا در صنعت خودروسازی مدرن دنیا است.

طراحی ظاهری

در طراحی خودروی شاهین می شود خط طراحی خودروهای روز دنیا را مشاهده کرد و می شود گفت سایپا با شاهین می تواند روزهای خوبی را در سال های آینده با طراحی های جدید و خودروهای جدید رقم بزند و خودروسازی خود را وارد صنعت خودروسازی روز دنیا کند.

در نمای کلی شاهین می شود یک ارتباط خوب بین اجزای خودرو مانند گلگیر، چراغ ها، سپرها، درب ها و … را مشاهده کرد و می توان در چهره ی این خودرو نماهایی از خودروهای امروزه را هم دید.

توجه داشته باشید که شاهین با یک پلتفرم مشترک با تویوتا یاریس روانه خط تولید شده است.

خودروی شاهینامکانات رفاهی

همانطور که شاهد تغییرات زیاد در بدنه ی خودروی جدید سایپا بودیم، در امکانات رفاهی هم شاهد تغییراتی زیادی از سوی سایپا بودیم که اگر بخواهیم به آن ها اشاره کنیم باید بگوییم که شاهین در کابین خود از امکانات رفاهی چون سانروف، دوربین عقب، کروز کنترل، آینه های برقی، ورود بدون کلید، کلیس استارتر، مانتور در کسنول مرکزی، سیستم اتو لایت، تهویه اتوماتیک و فرمان برقی برخوردار است.

حتماً بخوانید: دنا پلاس توربو؛ یک سدان تازه وارد اتوماتیک

کابین و سواری

هنگامی که از بیرون به بدنه خودروی شاهین نگاه می اندازیم، توقع یک سنت شکنی از کابین همانند بدنه خودرو داریم، ولی باید بگوییم که کابین شاهین از نظر کیفیت متریال و عایق بندی چنگی به دل نمی زند.

البته از نظر سواری و قدرت موتور سایپا با قرار دادن یک توربو در کنار موتور ۱.۵ لیتری خود و به کمک یک گیربکس خوب توانسته است یک سواری بسیار خوبی بگیرد

در مورد فضای کابین باید بگوییم که شاهین می تواند به انتظارات یک خانواده چهار نفره پاسخ صحیحی بدهد.

خودروی شاهینرقیب

شاید خودروی تارای ایران خودرو در آینده رقیب خوبی برای شاهین تازه وارد باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }