با بوی بد پاهای خود چی کار کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

علت بوی بد پا

یکی از مسائل بسیار آزار دهنده که تمامی مردم دنیا از آن فراری هستند، بوی بد پا است. این مسئله بیشتر برای کسانی اتفاق می افتد که در طی روز مدت زیادی را بیرون از منزل خود هستند و مدت زیادی کفش و جوراب بر پایه خود دارند. باید گفت بیشتر مسئله ی بوی بد پاها به نظافت شخصی افراد مربوط می شود و این موضوع بیشتر از اینکه به سبک زندگی ارتباط داشته باشد، بیشتر به بهداشت پاها مربوط است.

در ادامه مطلب تیم تکامگ شما را بیشتر با بوی بد پاها آشنا خواهد کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

علت بوی بد پا
علت بوی بد پا

علت رایج بوی بد پا

رایج ترین موضوعی که باعث می شود پاهای شما بوی بد به خود جذب کند، باکتری هایی هستند که هنگام عرق پاها در کفش و جوراب شما تکثیر می شود و تجمع آن ها باعث ایجاد بوی بد در پاها، کفش و جوراب شما می شود.

خشک ماندن پاها

رطوبت خود یکی از مواردی است که به تکثیر و ایجاد باکتری ها کمک بسیار زیادی می کند. پس شما باید سعی کنید از پوشیدن کفش مرطوب و جوراب های مرطوب بسیار اجتناب کنید و توجه داشته باشید که به هیچ عنوان پای خیس و مرطوب جوارب و کفش نپوشید.

حتماً بخوانید: سردی پا، یک بیماری خاموش

پوشیدن جوراب

با آمدن فصول گرم سال، کفش های کالج و تابستانی دوباره به دنیای مد آقایان و خانم ها بر می گردد و استفاده از آن ترویج پیدا می کند. حال موضوعی که باعث می شود در این فصل بعضی از افراد از بوی بد پاهای خود ناراضی باشند، نپوشدن جوراب در این فصل است.

نپوشیدن جوراب باعث می شود که در کفش شما باکتری ها بیشتر تکثیر پیدا کنند و مسائلی چون قارچ پوستی پاهای شما را تهدید کند. پس سعی کنید در همه ی فصول سال هنگام پوشیدن کفش جوراب بر پای خود کنید. توجه داشته باشید که از جوراب هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید و از پوشیدن جوراب های پلاستیکی اجتناب کنید.

علت بوی بد پا
علت بوی بد پا

بهداشت فردی

همانطور که گفته شد، علت اصلی بوی بد پا رعایت نکردن بهداشت فردی است. پس شما سعی کنید پاهای خود را در طی شبانه روز با صابون یا هر ماده شوینده شستشو دهید و همیشه از جوراب های تمیز استفاده کنید.

حتماً بخوانید: درمان خشکی و ترک پا

کفش

اگر شما در طی روز مدت زمان زیادی از کفش استفاده می کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر از کفش هایی استفاده کنید که از الیاف طبیعی چون چرم بهره می برند و از پوشیدن کفش های پلاستیکی و شبرو پرهیز کنید. الیاف کفش خود دلیل بسیار خوبی برای حفظ سلامت پاها است، زیرا اگر کفش شما الیاف مناسب و طبیعی نداشته باشد، باعث می شود در جریان ورود و خروج هوا در کفش اختلال به وجود آورد و پای شما عرق کند.

به این نکته توجه کنید که کفش ها هم همانند پاهای شما احتیاج به استراحت دارند و شما باید بعد از هر بار استفاده به کفش های خود مدت یک روز استراحت دهید تا میکروب ها و باکتری از داخل کفش از بین بروند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }