برای تشکیل قلب جنین از چه مواد غذایی استفاده کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

طبیعتاً همه ی مادران می دانند که یکی از مهمترین بخش های دوران بارداری تغذیه آنها است، زیرا در این دوران مصرف هر نوع ماده غذایی می تواند روی جنین تأثیر مستقیم بگذارد.

در هفته های اول بارداری اکثر مادران یک سؤال مشترک دارند و آن این است که برای تشکیل قلب جنین چه چیزهایی باید بخورند؟

فولیک اسید

همانطور که می دانید نقض در لوله های عصبی سبب به خطر افتادن سلامت جنین می شود. مصرف فولیک اسید از نقض لوله های عصبی پیشگیری می کند و در سلامت جنین تأثیر زیادی دارد.

هر چند که شما از خود فولیک اسید در دوران بارداری استفاده می کنید، اما برای تأمین آن می توانید از منابع طبیعی چون موز، آجیل، سبزیجات و … استفاده کنید. توصیه می شود به مصرف این نوع مواد غذایی در هفته های اول بارداری توجه زیادی شود.

حتماً بخوانید: خانم ها قبل از اقدام به بارداری و در دوران بارداری فولیک اسید بخورید

حبوبات

یکی دیگر از مواد مغذی که در تشکیل قلب جنین می تواند مؤثر باشد، روی است. برای تأمین این نوع ماده مغذی می توانید از حبوبات که منبع خوبی از روی هستند کمک بگیرید.

گوشت و شیر

مادران برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از خستگی و ضعف در رشد قلب و مغز جنین و سقط جنین باید در دوران بارداری به مقداری کافی در روز پروتئین دریافت کنند. این مقدار در دوران بارداری حدود ۷۰ گرم در روز است که باید از مصرف مواد غذایی چون گوشت، شیر، کره و تخم مرغ تأمین شود.

حتماً بخوانید: علت درد ناف در دوران بارداری چیست؟

ویتامین ها

ویتامین های A، B، C و D از ویتامین های ضروری برای تشکیل قلب جنین هستند. مصرف مرکبات، سبزیجات، خوراکی های حاوی ویتامین D و … می تواند در تأمین این ویتامین ها نقش اساسی داشته باشند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }