من با پودر موبر خشکی و ترک پای خود را درمان کردمزمان مطالعه : ۳ دقیقه

درمان خشکی و ترک پا

ترک پا یا خشکی پا که مربوط به خشک شدن لایه سطحی و درونی پوست در قسمت کف پا است، به دلیل توجه نکردن به مسائل بهداشتی و بیماری ها ایجاد می شود. معمولاً عارضه ترک پا بدون درد است، ولی زمانی که به لایه میانی پوست پا سرایت کند باعث ایجاد درد و التهاب در فرد می شود. علل بیشتر خشکی پوست کف پا بیشتر به شیوه نادرست زندگی ما باز می گردد و موضوع بی توجهی ما می تواند کمک بسیار زیادی در تشدید این مشکل پوستی کند.

در ادامه تیم سلامت تکامگ قصد دارد شما را با شیوه های درمانی ترک پا آشنا کند و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

درمان خشکی و ترک پا
درمان خشکی و ترک پا

درمان ترک پا با موز

یکی از راه های مؤثر در درمان ترک پا میوه موز است. شما برای انجام این عمل کافی است میوه موز را به نواحی خشک پا بمالید و اجاره دهید تا مدت ۱۰ دقیقه بماند و سپس پای خود را شستشو دهید و بگذارید خشک شود.

درمان خشکی پا با پودر موبر

در این روش باید اجازه دهید پاهای شما به خوبی با آب خیس و مرطوب شود. حال مقداری پودر موبر را داخل تشت آب برزید و پاهای خود را به مدت ۱۰ دقیقه درون آن قرار دهید. سپس کف پای خود را ماساژ دهید تا پوست های مرده و خشک از پای شما جدا شود. حال بعد از شستشوی از یک کرم مرطوب کننده برای نرم کردن پای خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که میزان آبی که برای انجام این عمل استفاده می کنید به مقداری باشد که فقط کف پای شما را پوشش دهد.

پدیکور پا

یکی از شیوه های درمان ترک پا مراجعه کردن به سالن های آرایشی است که با انجام عملیات پدیکور لایه های مرده پای خود را از بین ببرید. انجام عمل پدیکور باید هر ۲ هفته یکبار انجام شود تا شما تأثیرش را در زیبایی پای خود ببینید.

البته توجه داشته باشید در بین انجام هر عمل پدیکور باید پای خود را با کرم های مرطوب کننده نرم نگه دارید.

درمان خشکی و ترک پا
درمان خشکی و ترک پا

سنگ پا برای درمان خشکی پا

از قدیمی ترین و موثرترین روش های درمان ترک پا استفاده از سنگ پا است. باید بگوییم که استفاده از این روش علاوه بر رفع خشکی پا، باعث از بین رفتن آلودگی کل بدن می شود.

باید توجه داشته باشید که برای داشتن پای زیبا شما باید در هفته حداقل دو بار از سنگ پا هنگام استحمام استفاده کنید. سوهان پا هم کاربردی همانند سنگ پا دارد و شما می توانید در صورت تمایل از این محصول برای رفع ترک و خشکی پا استفاده کنید.

آب و نمک

آب و نمک هم می تواند گزینه خوبی برای درمان خشکی و ترک پاشد. شما کافی است هفته ای یکبار به مدت ۲۰ دقیقه پاهای خود را درون تشت آب و نمک بگذارید و در هنگام خواب پاهای خود را با کرم های مخصوص مرطوب نگه دارید.

قند خون

بیماری دیابت یا قند خون هم از مواردی است که می تواند خشکی و ترک پا را تشدید ببخشد.  البته باید به این نکته توجه کنید که اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید، نباید برای درمان خشکی پای خود خودخواهانه عمل کنید و حتماً باید زیر نظر پزشک اقدام به درمان کنید.

درمان خشکی و ترک پا

آب لیمو برای درمان ترک پا

مقداری آب لیمو و آب را در یک تشت بریزید و اجازه دهید پاهایتان به مدت ۱۰ دقیقه داخل این محلول بماند. حال بعد از شستشوی پای خود را به واسطه یک لایه بردار مثل سنگ پا یا سوهان پا لایه برادی کنید. انجام این عمل می تواند شما را به یک پوست لطیف و نرم نزدیک کند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }