آیا برای داشتن یک خودروی لوکس فرانسوی دی اس ۵ می تواند انتخاب خوبی باشد؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

دی اس ۵

دی اس ۵ یک خودروی لوکس فرانسوی که در سال ۲۰۱۵ توسط شرکت آرین موتور تابان وارد ایران شد و خود را در بین خودروهای لوکس فرانسوی در ایران معرفی کرد. محصولات کمپانی دی اس از مشارکت دو کمپانی فرانسوی به نام پژو و سیتروئن به وجود می آید.

دی اس را می شود جزء خودروهایی دانست که در هر جای دنیا مشتریان خاص خود را دارد و نمی توان گفت که این خودرو در بین مردم محبوبیت دارد یا خیر. برای همین تیم خودرویی تکامگ امرزو قصد دارد یکی از محصولات جذاب کمپانی دی اس را برای شما عزیزان بررسی کند و سعی بر این دارد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

Ds5
Ds5

طراحی ظاهری دی اس ۵

اگر بخواهیم نام دیگری بر روی دی اس ۵ بگذاریم، بهترین نام آکواریوم است. زیرا در تمامی نقاط بدنه ی این خودرو شیشه کار شده است و شما در نگاه به این خودرو کمتر متوجه متریال دیگر می شوید. می توان گفت طراحی این خودرو بسیار جالب است و هر فردی که در این خودرو به عنوان مسافر یا راننده بنشیند با یک حس خوب روبرو می شود و مطمئناً این خودرو می تواند بعد از مدت ها استفاده برای صاحب خود تازگی داشته باشد و همیشه این خودرو در ذهن صاحبش حک شود.

طراحی خپل بدنه، چراغ های بزرگ هوشمند، استفاده از متریال کرومی و استفاده از متریال شیشه به بهترین شیوه ی ممکن این خودرو را جزء خودروهای بسیار زیبای بازار جهانی کرده است.

Ds5
Ds5

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی این خودرو کمی جلوی ما را از گذاشتن واژه ی لوکس بودن در کنار نام این خودرو گرفته است و نمی توان گفت این خودرو با این حد امکانات رفاهی در رده ی خودروهای لوکس دنیا قرار دارد.

نمی دانیم شاید جدیداً ماشین های لوکس فقط صندلی ۸ حالته، چراغ های هوشمند، رادار نقطه کور، سقف پانوراما، ماساژور صندلی و گرمکن صندلی جلو  دارند و آپشن هایی چون گرمکن و سردکن تمامی صندلی ها، رادار تغییر لاین، رادار تصادف، فرمان برقی، پدال شیفتر و … دیگر کاربردی ندارند.

دی اس 5کابین

اگر بخواهیم از سقف پانوراما جذاب و استفاده از متریال عالی این خودرو فاکتور بگیریم، باید بگوییم که این خودرو در طراحی داخل کابین نسبت به طراحی بدنه کم گذاشته است و نمی تواند آن حس لوکس بودن و خاص بودن را به انسان منتقل کند.

اگر طراحی داخلی دی اس ۵ را به طراحی داخلی دی اس ۷ تبدیل کنیم، باید بگوییم که این خودرو می توانست با خودروهای آلمانی رقابت تنگاتنگی داشته باشد و می توانست حس لاکچری و خاص بودن را بیشتر به انسان منتقل کند.

از مزایای کابین این خودرو می توان به کابینی آرام حین رانندگی، جادار بودن تمامی فضاها و شتاب گیری و چسپندگی خوب در سرعت بالا اشاره کرد.

Ds5
Ds5

رقیب

دی اس حدوداً تنها خودروی هاچ بک موجود در ایران است که خود را جزء خودروهای لوکس نامگذاری کرده است و نمی توان رقیب خوبی برای این خودروی فرانسوی تعیین کرد. البته بعضی ها ولوو وی ۴۰ آر را رقیب این خودرو می دانند.

Ds5
Ds5

ارزش خرید

دی اس ۵ جزء خودروهایی بوده است که به صورت محدود وارد ایران شده است و از آن مهمتر این خودرو مشتری خاص خود را دارد و برای همین موضوع بازار خرید و فروش این خودرو کمی رونق ندارد و جزء خودروهای بدفروش است.

اما اگر به دنبال یک خودوری خاص فرانسوی هستید، تاکید می کنیم “خودروی خاص فرانسوی ” هستید، می توانید دی اس ۵ را در انتخاب های خود برای خرید بررسی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }