تروما دوران کودکی چه تأثیری در دوران بزرگسالی افراد می گذارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

طلاق والدین، جنگ، تصادف، دعوا والدین، اعتیاد والدین، تجاوز و … هر موردی که برای شما خاطره بدی ایجاد کرده می تواند تروما دوران کودکی باشد. طبیعتاً اگر شما تجربه موارد گفته شده را در دوران کودکی داشته باشید فعل حاضر در بزرگسالی در صورت درمان نکردن تعارض به وجود آمده باید با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنید.

اعتیاد

توانایی در نداشتن کنترل استرس و استرس های ریشه دار می تواند افراد را به سوی راهبردهای نامناسبی مثل اعتیاد ببرد. اعتیاد به الکل، اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به اینترنت و حتی اعتیاد به روابط عاطفی می تواند راهبردی برای پوشاندن مشکلات گذشته فرد باشد.

دوری از ارتباط با دیگران

افرادی که دچار تروما کودکی هستند امکان دارد در بزرگسالی به دلیل تجارب منفی که تجربه کردند افراد منزوی شوند و در ارتباطات اجتماعی مهارتی نداشته باشند. این اشخاص در بزرگسالی از ارتباط داشتن با دیگران هراس دارند و همیشه فکر می کنند آنها برای برقراری ارتباط با دیگران عیوب زیادی دارند و ارزش آنها پایین است. این اتفاق می تواند سبب شود فرد مورد نظر در حوزه ارتباطی، اجتماعی، شغلی و … دچار مشکلات جدی شود.

سلامت روان

افسردگی، اضطراب، پرخاشگری و … همه از اختلالات سلامت روان هستند که می توانند ارتباط مستقیمی با تروما دوران کودکی داشته باشد.

حتماً بخوانید: تربیت صحیح فرزند؛ برای ساختن یک بچه، اول باید خود را بسازید

برقراری ارتباط با افراد ناسالم

تروما کودکی سبب می شود افراد در بزرگسالی به سراغ اشخاصی بروند که شبیه الگوی دوران کودکی آنها است. در واقع آنها جذب افرادی می شوند که آزاردهنده هستند و از نظر عاطفی می توانند در دسترس نباشند.

دچار به بیماری های روان تنی

همانطور که می دانید تروما می تواند بهترین تغذیه برای استرس مزمن باشد. این اتفاق می تواند بر سلامت جسم افراد تأثیر زیادی بگذارد و در طولانی مدت می تواند سبب ابتلا به چاقی، دیابت، مشکلات گوارشی، بیماری قلبی و … سایر بیماری های جسمی شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }