با شیوه صحیح شستشوی صورت خود آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

شیوه صحیح شستن صورت

یکی از ساده ترین روش های مراقبت از پوست صورت می تواند شیوه صحیح شستشوی آن باشد. در واقع شاید در نظر شستشوی پوست صورت کاری بسیار ساده باشد، اما باید بگوییم که همین کار بسیار ساده اگر به زمان آن، محصول شوینده آن، دمای آب آن و … توجه نشود، می تواند پوست ما را دچار چین و چروک، خشکی، ترشح بیش از حد چربی و پیری زودرس کند.

شیوه صحیح شستن صورت
شیوه صحیح شستن صورت

شستن صورت با صابون

بسیاری یک تفکر اشتباه دارند و فکر می کنند که اگر صورتشان را با صابون شستشو دهند، صورتشان تمیز نمی شود. این حس زمانی به وجود می آید که پوست بعد از شستشو با صابون پوست عاری از چربی شده است. باید بگوییم صابون برای شستشوی پوست های ظریفی چون پوست صورت اصلاً مناسب نیست، زیرا می تواند در PH نرمال پوست تغییراتی ایجاد کند و در آینده ما را دچار دهیدراته شدن پوست، پیری زودرس و ایجاد چین و چروک کند.

حتماً بخوانید: هر نوع واکنش پوست صورت، خبر از یک بیماری از درون ما می دهد

شستن صورت با شامپو بچه

هر زمان که نام بچه بر روی محصولی می آید، بسیاری از ما فکر می کنیم که آن محصول کم ضررترین محصول ممکن است. یکی از این محصولات، شامپو بچه است. حال بسیاری به دلیل تفکرات اشتباه فکر می کنند که اگر صورت خود را با شامپو بچه شستشو دهند، زیان کمتری به پوست صورت خود وارد کرده اند.

باید بگوییم PH شامپو بچه برای پوست کودکان تعریف شده و اصلاً مناسب پوست بزرگسالان نیست. در واقع شما با شستشوی صورت خود با شامپو بچه تمامی میکروب های پوست خود را از بین نبرده اید و به دلیل تداخل شامپو با PH صورت شما، خشکی و ترشح بیش از حد چربی گریبانگیر شما می شود.

شیوه صحیح شستن صورتشستن صورت با شامپو بدن

شامپو ((بدن))؛ بدن لغتی است که به شامپو چسبیده و به ما این موضوع را تأکید می کند که این محصول برای پوست بدن شما تعریف شده است. پس استفاده از این محصول بهداشتی برای پوست صورت یک کار بسیار اشتباه است. به طور خلاصه بگوییم، شستشوی صورت با شامپو بدن می تواند شما را درگیر عوارضی چون جوش و آکنه، کدری پوست، خشکی، چروک، منافذ باز و … کند.

سعی کنید صورت خود را با محصولات بهداشتی مخصوص صورت خودتان شستشو دهید تا موارد پاراگراف های بالای گریبانگیر شما نشود.

حتماً بخوانید: چه رنگ هایی به پوست صورتمان بیشتر می آید؟

در روز چند بار پوست صورت خود را بشوریم؟

این سوالی است که بسیاری به آن پاسخ اشتباه می دهند. در واقع آن افرادی که پوست چرب دارند، فکر می کنند که هر چند ساعت یکبار صورت خود را شستشو دهند، می تواند چربی پوست صورت خود را کنترل کنند. باید بگوییم این افراد با انجام این کار نه تنها چربی پوست صورت خود را کنترل کردند، بلکه باعث ترشح بیش از حد چربی شده اند.

سعی کنید در شبانه روز دوبار پوست صورت خود را با شوینده مخصوص صورت خود شستشو دهید. به این موضوع هم توجه کنید که هنگام شستشو از آب ولرم استفاده کنید.

شیوه صحیح شستن صورتشستن صورت با دست

هنگام شستشوی صورت خود از دستان خود استفاده کنید. اما یک لحظه صبر کنید، ما اینجا با شیوه شستشوی صورت کاری نداریم، بلکه به یک مرحله قبل از شستشو، یعنی نظافت دست کار داریم. در واقع باید بگوییم که شما هنگام شستشوی صورت خود حتماً دستان خود را تمیز و عاری از میکروب کنید، زیرا اگر شما با دستان کثیف اقدام به شستشوی صورت خود کنید، حتماً شما دچار آکنه و جوش صورت خواهید شد.

شستن دور چشم

اگر شما فردی هستید که پوست چرب دارید، مطمئناً از یک شوینده قوی استفاده می کنید. پس شما باید به این موضوع توجه کنید که دور چشم شما با شوینده های قوی آسیب جدی وارد می شود. سعی کنید هنگام شستشوی دور چشم خود از یک شوینده ملایم مخصوص دور چشم استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }