از گیاه کتیرا برای بزرگ کردن سایز سینه ها و درمان یبوست استفاده کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کتیرا

این ماده طبیعی که امروز ما می خواهیم از آن صحبت کنیم از صمغ گیاه کتیرا بدست می آید. این گیاه بوته ای بیشتر در مناطق کوهستانی به وجود می آید که ایران یکی از کشورهای به نام در تولید این محصول گیاهی است.

در ادامه مطلب شما را با خواص گیاهی پر خاصیت آشنا خواهیم کرد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

کتیرا چیست؟

به شیره یا صمغی که از داخل ریشه و ساقه ی گیاه کتیرا استخراج می شود، کتیرا گفته می شود. البته کتیرایی که به دست شما می رسد خشک شده است و حالت سنگریزه های کوچک دارد.

Gum tragacanthدرمان یبوست با کتیرا

یکی از خواص این گیاه درمان یبوست است. اگر شما به هر دلیلی دچار یبوست و مشکل دفع شدید، می توانید از کتیرا به عنوان لینت دادن و افزایش حرکات روده استفاده کنید تا مشکل یبوست شما بر طرف شود.

افزایش سایز سینه با کتیرا

خانم هایی که دچار مشکل کوچکی سینه هستند و خود را بابت این موضوع سرزنش می کنند، می توانند با مصرف مقدار مشخصی از این گیاه در روز به افزایش سایز سینه های خود کمک بسیار زیادی کنند.

حالت دهی موی سر

هر زمان که نام کتیرا بر زبان می آید اولین چیزی که به ذهن افراد رجوع می کند حالت دهی موی سر است. شما می توانید مقداری کتیرا را با مقداری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. شما می توانید به واسطه ماده خمیری که بدست آورده اید به موی خود همانند ژل موی سر حالت دهید. البته کتیرا علاوه بر اثر حالت دهی برای موی سر بسیار مفید است.

خواص کتیرا برای پوست

این گیاه می تواند برای پوست شما همانند یک بوتاکس عمل کند و چین و چروک پوست صورت شما را از بین ببرد و به شما صورتی جوان هدیه دهد. فیبر موجود در کتیرا باعث می شود پوست شما پاکسازی شده و سبب روشن شدن آن شود.

کتیرادرمان بی اختیاری ادرار

التهاب مجاری ادرار و ضعف ماهیچه های مجاری ادرار می تواند بیماری های چون بی اختیاری ادرار را برای افراد هموار سازد. شما با مصرف کتیرا می توانید این به ماهیچه های مجاری ادرار خود آرامش دهید و بی اختیاری ادرار خود را درمان کنید.

جراحت لثه ها

یکی از آزار دهنده ترین جراحت ها، زخم لثه است. شما می توانید به واسطه آب و کتیرا خمیری بدست آوردید و آن را بر روی جراحت و زخم لثه خود قرار دهید تا درد شما تسکین بخشد و در درمان جراحت تسریع ببخشید.

رفع گرمازدگی

تابستان فصلی است که بسیاری از افرادی که در بیرون از منزل خود فعالیت دارند دچار گرمازدگی می شوند. شما می توانید با مقداری کتیرا و به واسطه مواد طبیعی و طمع دهنده شربتی برای خود درست کنید و در طی روزهای تابستان بنوشید تا حرارت بدن خود را کنترل کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }