یک استعداد، یک دنیا تغییراتزمان مطالعه : ۳ دقیقه

استعداد

از زمانی که ما به دنیا می آییم والدین ما سعی بر این دارند که در درون ما استعداد و هنری را کشف کنند. اما عمر این موضوع تا زمانی که ما کودک هستیم و سن و سالی نداریم کفاف می دهد و بعد از این زمان انگار نه انگار استعدادی در درون ما بوده است. واقعاً دلیل اینکه استعدادهای ما در این دنیا کشف نمی شود چیست؟ آیا والدین ما مقصر هستند یا خود ما؟ این سوال ها امروزه ذهن بعضی از افراد را مشغول خود کرده و آن ها به چالش کشف استعداد درونی دعوت کرده است.

استعداد واقعی

دیر یا زود همه ما حقیقت را خواهیم دانست. اگر پیش از آن که بسیار دیر شود یا بسیار پیر شوید به آگاهی برسید، از دام خطر ها به سلامت گذر خواهید کرد.

خطر بزرگی که نوجوانی و جوانی ما را تهدید می کند خطری است به نام نادیده گرفتن استعداد های خودمان یا کشف نکردن استعداد هایمان است. شاید بسیاری از ما در وجود خود استعداد هایی را کشف کرده ایم ولی به خاطر مسائلی چون پول، خانواده و جامعه آن ها را در واقعیت دنبال نکرده ایم و فقط آن ها در آرزو و رویا خود به سر انجام رسانده ایم.

اگر در این دنیا می خواهید انسانی موفق باشید هیچ وقت به خود اجازه ندهید که مسائل مهم زندگیتان در رویا و آرزو بماند و همیشه سعی کنید آن ها را به واقعیت برسانید.

کشف استعداد

حتماً بخوانید: اندیشه مثبت برای زندگی زیبا

کشف استعداد از دوران کودکی

به کودکان بیاموزید که به خویشتن ببالند. اگر ندانید که چگونه به خود افتخار کنید، آموخته های شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

سرزنش کودکان به خاطر کارهایی که دوست دارن انجام دهند می تواند تبعات زیادی داشته باشد.

اکثر ما در دوران کودکی استعداد های خود را کشف کرده ایم ولی نتوانسته ایم آن ها را گسترش بدهیم. علت اصلی گسترش نیافتن استعداد های ما معلم های زندگی کودکی ما هستند که همیشه مسیری که خودشان دوست داشتن را جلوی روی ما قرار دادند و ما را مجبور به انجام آن ها کرده اند.

حتماً اگر در جمعی نشسته باشید یا با افرادی در ارتباط باشید متوجه جملاتی چون درس نون و آب نمیشه، زندگی امروز علاقه به کار را نمی فهمه وفقط به پول احتیاج داره، ما این همه درس خوندیم و کار کردیم به کجا رسیدیم که حالا تو بخوای برسی و … بسیاری از این جملات که امروزه در تمامی جمع های دوستانه و خانوادگی می شنویم.

بیایید کمی فرزندان خود را از این گونه جملات دور کنیم و اجازه دهیم استعداد های درونی خود را پروش دهند و آموخته های خود را به دنیا معرفی کنند. پیش از آن که تربیت کودکان را آغاز کنیم باید به آن ها بیاموزیم که موجودی بی همتا و کاملاً ویژه هستید. از آن ها بخواهیم که خود را دوست بدارند، طالب موفقیت باشند و به وجود خود اهمیت دهند.

کشف استعداد

حتماً بخوانید: عادات مخربی که باعث بی پولی می شود

یک استعداد، یک دنیا تغییرات

ما در برابر جهانی که در آن در زندگی مسئولیت داریم، هر چه باشد ما تنها موجود هوشمند هستیم که قادر به تغییرات این جهانیم. بیاید زیباتر به استعداد هایمان فکر کنیم و در مورد آن ها عقلانی تر بی اندیشیم. شاید استعداد ما توانست دنیا را تغییر دهد و بسیاری از شیوه های اشتباه را تصحیح کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }