دلیل تهوع صبحگاهی؛ چه عواملی سبب حالت تهوع در صبحگاه می شوند؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

یکی از حالات بسیار بدی که می تواند آغاز روز هر فردی را خراب کند، حالت تهوع صبحگاهی است. این حالت بد می توانند دلایل متعددی داشته باشد، اما تشخیص آن می تواند برای شما بسیار راحت باشد. ما در ادامه مطلب برای تشخیص این حال بد در افراد به چند دلیل تهوع صبحگاهی اشاره کرده ایم. امیدوار هستیم اگر خواننده مطلب ما خانم باشد دلیل تهوع صبحگاهیش مربوط به دوران بارداری باشد و دچار مشکل خاصی نشده باشند.

دلیل تهوع صبحگاهی
دلیل تهوع صبحگاهی

حالت تهوع به خاطر گرسنگی

سطح پایین گلوکز در خون می تواند شما را دچار ضعف، حالت تهوع و سرگیجه کند. حال زمانی سطح گلوکز در خون کاهش می یابد که شما گرسنه و قند خونتان پایین باشد. بهتر است بدانید که اگر شما صبحانه خوردن خود را کنار بگذارید می توانید به حالت تهوع به خاطر گرسنگی خود تشدید ببخشید.

گرفتگی سینوس و آبرزش بینی

یکی از دلایل حالت تهوع در هنگام صبح می تواند گرفتگی سینوس ها باشد. در واقع گرفتگی سینوس سبب می شود به گوش داخلی فشار وارد شود و شما دچار ناراحتی معده، سرگیجه و حالت تهوع شوید.

حالت گاستروپارزی

زمانی که عضلات معده کند و متوقف شود غذا از معده به روده انتقال پیدا نمی کند و شما در اصطلاح دچار گاستروپارزی می شوید. در اکثر مواقع زمانی که بدن در چنین وضعیتی قرار می گیرد فرد دچار حالت تهوع، شکم درد و استفراغ می شود.

دلیل تهوع صبحگاهیحالت تهوع به خاطر سنگ صفرا

زمانی که موادی چون کلسترول سفت می شود و در لوله ای که کیسه صفرا و روده به هم متصل می شوند گیر کند، سبب ایجاد سنگ در کیسه صفرا می شود. حالت تهوع به خاطر سنگ صفرا می تواند بسیار دردناک باشد و شما برای درمان این مشکل خود حتماً بایستی به پزشک مراجعه کنید.

حالت تهوع در دوران بارداری

همه ی حالات تهوع می توانند دلایل بدی داشته باشند. اما یک نوع حالت تهوع وجود دارد که می تواند خبر از مادر شدن یک فرد بدهد. حالت تهوع در دوران بارداری بیشتر در هفته ششم بارداری در مادر ظاهر می شود و معمولاً بین هفته ۱۶ تا ۲۰ از بین می رود. البته باید بگوییم این نوع تهوع می تواند در هر زمانی رخ دهد و فقط مختص صبحگاه نیست.

بازگشت اسید معده

رفلاکس معده زمانی اتفاق می افتد که ورودی معده بعد از خوردن و آشامیدن کاملاً بسته نشود و اسید معده از معده به مری و گلو باز  گردد. معمولاً این وضعیت به دلیل طعم ترش، آروغ زدن و سرفه می تواند سبب حالت تهوع شود.

دلیل تهوع صبحگاهیغذا و دارو

یکی از موارد که سبب حالت تهوع و استفراغ در صبحگاه می شود، غذا و داروهایی هستند که شما در هنگام صبح مصرف می کنید. در واقع بعضی از غذاها و داروها سبب آلرژی و عدم تحمل مواد غذایی می شود و شما را دچار حالت تهوع می کند.

خواب بی کیفیت

از مواردی که شاید بسیاری از ما دچار آن باشیم، خواب بی کیفیت باشد. معمولاً هر زمان که در چرخه خواب فردی اختلالی به وجود آید و آن فرد خواب باکیفیتی را تجربه نکند دچار حالت تهوع در هنگام صبح می شود.

استرس و اضطراب

در بعضی از مواقع هم استرس و اضطراب بانی حالت تهوع ما در هنگام صبح می شوند. به طور مثال این امکان وجود دارد که شما استرس یک رخداد مثل یک امتحان مهم را داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }