با پنج زبان عشق در رابطه عاطفی آشنا شویدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

اگر می خواهید با نامزد یا همسرتان ارتباط عاطفی صمیمانه داشته باشید نیاز هست پنج زبان عشق برای صمیمیت عاطفی را بدانید. شما نمی توانید با همه مردان یا زنان به یک گونه رفتار کنید. روشی که شما عشق را می پذیرید ممکن است با روش دیگران فرق کند. به همین ترتیب روشی که طرف مقابل شما هم عشق را دریافت می کند متفاوت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید طرف مقابل از ظاهر، رفتار یا کارهای شما تعریف کند ولی همین تعریف و تمجیدها شاید چندان برای شما اثر گذار نباشد. چون خواسته شما دو نفر از عشق متفاوت است.

در این جا ۵ شیوه برای بیان عشق که برگرفته از نظریات گری چاپمن است را بیان می کنیم. امیدواریم شما روش خاص ابراز عشق خود و طرف مقابل را یاد بگیرید.

اولین زبان عشق برای صمیمیت – بیان و تاکید

مهتاب به خاطر عدم ابراز علاقه از جانب نامزدش بسیار ناراحت بود. او می گفت من شک دارم که آیا او من را می خواهد یا نه. از طرف دیگر نامزدش هم بسیار ناراحت بود از این که چرا مهتاب قدر کارهایی که برایش انجام می دهد را نمی داند. علی می گفت من تلاش زیادی برای خوشبختی او می کنم و هر وقت کاری داشته باشد بدون هیچ توقعی انجام می دهم ولی باز هم مهتاب می گوید تو من را دوست نداری.

از مهتاب خواستم که بگوید منظورش از دوست داشتن و ابراز عشق چیست و او می گفت انتظار دارم حالم را بپرسد، جملات عاشقانه بهم بگوید و از ظاهر یا کارهای خوبم تعریف کند مهتاب گفت: آیا اینها انتظارات زیادی هستن؟

از نظر علی این کارها بی معنا بودند و عشق همین بود که او دنبال کارهای مهتاب بود یا هر وقت نیاز بود در کنارش بود.

در جلسه مشاوره هر دو متوجه شدند که زبان عشقشان متفاوت است. مهتاب دوست دارد بشنود و جملات صمیمانه دریافت کند اما نامزدش زبان دیگری برای عشق داشت. بعضی از افراد برای دریافت عشق نیاز به شنیدن جملات تاییدی و تشویقی دارند. اگر از این افراد تعریف کنید یا جملات عاشقانه به آنها بگویید احساس خوبی پیدا می کنند. افرادی که در این گروه هستند تمایل زیادی به شنیدن جملات تاییدی دارند. ابراز کلمات و عبارات عاشقانه آنها را خوشحال می کند. هنگامی که می خواهید به آنها انتقادی کنید یا میخواهید دستوری به آنها بدهید باید با ملاطفت این کار را انجام دهید.

دومین زبان عشق برای صمیمیت – حضور

بعضی از افراد عشق خود را در حضور با شخص دیگر تجربه می کنند. میزانی که از حضور طرف مقابل عشق دریافت می کنند از کلمات تاییدی و عاشقانه دریافت نمی کنند. اگر طرف مقابل شما این گونه است دوست دارد به حرفهایش توجه کنید، خاطره برایش بگویید با هم بیرون بروید و هنگام گفتگو نزدیک او بنشینید و به او توجه کنید.

افرادی که شیوه و زبان عشقشان این گونه است نیاز به درک و همدلی بیشتر دارند.

سومین زبان عشق برای صمیمیت – انجام کار

بعضی دیگر از افراد عشق را در انجام کار می بینند. اگر شما را دوست داشته باشند شاید چیزی نگویند ولی کارهای زیادی برایتان انجام می دهند. مثلاً اگر شما مترجم زبان انگلیسی باشید و طرف مقابلتان از این گونه افراد باشد اگر صفحه ای برایش ترجمه کنید برایش خیلی بهتر از گفتن جملات عاشقانه است.

چهارمین زبان عشق برای صمیمیت – هدیه

بعضی از افراد زبان عشقشان هدیه است. شاخه ای گل یا هر هدیه ای آنها را به وجد می آورد. آنها هدیه را نماد دوست داشتن می دانند. در صورتی که طرف مقابلتان این گونه است هر از چند گاهی هدیه ای برای او بخرید. یادتان باشد که برای هدیه خلاقیت داشته باشید.

پنجمین زبان عشق برای صمیمیت – لمس و در برگرفتن

افراد گروه پنجم لمسی هستند و زمانی که دست آنها را در دست می گیرید لذت زیادی می برند. چنان چه طرف مقابل این گونه است کمی روش ها ماساژ را یاد بگیرید و هنگام قدم زدن دست آنها را بگیرید.

چگونه بفهمیم که زبان عشق خود و طرف مقابلمان چگونه است؟

از چند طریق می توان پنج زبان عشق برای صمیمیت در رابطه عاطفی را شناخت. یکی از روش ها توجه یه شکایت ها و غر زدن های طرف مقابل است. او بیشتر در مقابل چه رفتاری از شما ناراحت می شود؟

جملات زیر میتواند به نوعی زبان عشق را نشان دهد:

تو چیزی برایم نمیخری (هدیه)

تو هیچ کنارم نیستی و درکم نمیکنی (حضور)

چرا کاری انجام نمیدهی (انجام کار)

دست منو بگیر یا دستتو بده من (لمس)

چرا به من نمیگی دوستت دارم؟ (تاییدی)

موارد دیگری هم می توان ذکر کرد مثلاً وقتی از او تعریف می کنید ذوق می کند (کلام و تایید)

وقتی با هم بیرون می روید خوشحال می شود (حضوری)

وقتی هدیه ای برای او می خرید خیلی خوشحال می شود و خیلی تشکر می کند (هدیه ای)

حتماً بخوانید: اگر این ۵ فاز را تجربه کرده اید به مراحل عشق واقعی خود پایان داده اید

در آخر

این مطلب برگرفته شده از کتاب عشق عاقلانه است که نویسنده آن فرزاد میراحمدی و ناشر آن انتشارات ذهن موفق است. امیدوار هستیم همین اشاره کوتاه به این کتاب فوق العاده بتواند شما را تشویق به مطالعه کامل این کتاب کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }