اگر این ۵ فاز را تجربه کرده اید به مراحل عشق واقعی خود پایان داده ایدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مراحل عشق واقعی

ما در این مطلب به ۵ مرحله عشق اشاره کرده ایم که اکثر زوج هایی که می خواهند در آینده باهم بمانند و به تعهد برسند آن را تجربه می کنند. این مطلب به شما کمک می کند به زندگی به دید فیلم و سریال نگاه نکنید و فکر نکنید که زوج ها هیچ وقت با یکدیگر مجادله نمی کنند و بسیار باهم شباهت دارند.

مرحله عاشق شدنفاز ۱: جذب

اگر بخواهیم مراحل عشق واقعی را به پنج فاز تقسیم کنیم، حتماً تمامی زوج ها فاز یک که فاز جذب است را تجربه می کنند. در این مرحله عاشق شدن هر دو طرف به دنبال خوبی ها و نکات مثبت یکدیگر هستند و سعی می کنند بین خود شباهت هایی را پیدا کنند. در این فاز زوج های زمان زیادی را باهم می گذارنند و تمام سعی خود را می کنند که از جر و بحث در رابطه خود دوری کنند. آن ها در این فاز تصور می کنند کاملاً برای هم ساخته شده اند و هیچ وقت باهم دعوا نخواهند کرد.

حتماً بخوانید: تشخیص عشق واقعی؛ دوست داشتن واقعی چه ویژگی های دارد؟

فاز ۲: واقعی شدن رابطه

در این مرحله عشق شما با تجربه های بسیار متفاوت تر از فاز ۱ آشنا می شوید. در واقع دیگر فقط به نکات مثبت یکدیگر توجه نمی کنید، بلکه با نکات منفی یکدیگر آشنا می شوند. جالب است بدانید زوج هایی که از مجادله دوری می کردند در این مرحله عشق باهم مجادله می کنند.

توجه کنید که در این مرحله زوج ها هنوز هم عاشق یکدیگر هستند و زیبایی همدیگر را هم می بینند.

مراحل عشق واقعیفاز ۳: ناامید شدن از هم

فاز سوم مراحل عاشق شدن هستیم. در این فاز زوج ها طعم جدایی را می چشند. به طور خلاصه بگوییم، زوج ها سر هر مسئله ریز و درشتی باهم بحث می کنند و این احتمال را می دهند که رابطه آن ها به پایان رسیده و باید از هم جدا شوند.

حتماً بخوانید: بلوغ عاطفی؛ یعنی کنترل احساسات و عواطف

فاز ۴: پذیرش یکدیگر

در این مرحله عشق زوج ها از بلوغ عاطفی خود کمک می گیرند. آن ها باهم به توافق می رسند که انسان ها باهم تفاوت دارند و همه مانند یکدیگر نیستند. برای همین آن ها با خوبی ها و بدی های یکدیگر می سازند و سعی در تغییر یکدیگر ندارند.

حتماً بخوانید: اگر این تفکرات را دارید به هیچ عنوان ازدواج نکنید

فاز ۵: زوج ها به تعهد می رسند

به پنجمین فاز از مرحله عاشق شدن رسیدیم. در اینجا زوج ها دوباره شروع می کنند به پیدا کردن یک عشق نو در یکدیگر و تمام نواقص یکدیگر را پذیرفته اند. آن ها شناخت خوبی روی یکدیگر پیدا کرده اند و آگاهی خوبی نسبت به هم دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }