هوش هیجانی را با مطالعه کتاب هوش هیجانی اثر دنیل گلمن درک کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

هوش هیجانی

امروزه افرادی که دارای یک ارتباط اجتماعی خوب هستند و در ارتباط با دیگران سعی می کنند هدفمند عمل کنند لقبی به نام هوش هیجانی به آن ها تعلق می گردد. این افراد از توانایی مدیریتی خوبی در کارهای خود برخوردار هستند و سعی می کنند در زندگی از موانعی چون استرس عبور کنند و دیگران را در انجام کارهای گروهی به خوبی تشویق کنند.

دایره واژگان

دایره واژگانی افرادی که از هوش هیجانی برخوردار هستند بسیار زیاد است و آن ها می توانند احساسات خود را به خوبی با انتخاب درست لغات بازگو کنند و هیچی مشکلی در زمینه گفتاری ندارند.

هوش هیجانیانتقادات

افرادی که از هوش هیجانی برخوردار هستند، مغز خود را به روی انتقادات دیگران باز می کنند و سعی می کنند در زندگی به انتقادات دیگران گوش کنند و از این نوع صحبت ها دوری نمی جویند.

نقاط ضعف

این افراد به نقاط ضعف خود اهمیت و همیشه ضعف های خود را در زندگی مورد بررسی و تحلیل قرار می دهند. آن ها با تشخیص به موقع نقاط ضعف خود می توانند از فرصت های پیش آمده در زندگی خود به نحو احسن استفاده کنند.

قضاوت دیگران

این نوع هوش به افراد اجازه قضاوت لحظه ای نسبت به دیگران را نمی دهد. افرادی که از این هوش برخوردار هستند همیشه در زندگی نسبت به دیگران مثبت می اندیشند و هر نوع منفی بافی را از خود دور می کنند.

هوش هیجانیمعذرت خواهی

این نوع هوش غرور افراد را در هنگام معذرت خواهی می شکند و به آن ها روحیه ای صلح طلبانه را هدیه می دهد تا بتوانند در زندگی خود کسی را از خود آزرده خاطر نکنند.

احساسات و هیجانات

احساسات و هیجانات در همه ی مسائل زندگی می توانند نفوذ کنند. پس افرادی در زندگی موفق هستند که بتوانند درک خوبی از احساسات خود و دیگران داشته باشند و بتوانند هیجانات خود را در حل مسائل زندگی مدیریت کنند. بیشتر افراد مهرطلب در این زمینه نقص دارند.

کتاب

یکی از کتاب هایی که شما را می تواند در زمینه ی هوش هیجانی کمک کند و اطلاعات مفیدی به شما در این زمینه بدهد، (کتاب هوش هیجانی) اثر دنیل گلمن است. این کتاب می تواند کمک خوبی برای قوت بخشیدن به هوش هیجانی شما باشد و شما را در داشتن ارتباط مؤثر و مفید با دیگران همراهی کند. امیدوار هستیم مطالعه این کتاب بتواند اطلاعات خوبی به شما در زمینه هوش هیجانی بدهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }