برگشت به رابطه قبلی می تواند امکان پذیر باشدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

برگشت به رابطه

بیاییم از اینجا شروع کنیم که چرا و به چه دلیلی رابطه شما تمام شده است. اگر توجه کنید متوجه خواهید شد که تمام شدن یک رابطه عاطفی یکی از نشانه های ناسازگاری با پارتنرمان بوده است. اگر شما باهم اختلافی نداشتید و در کنار هم کامل بودید، الان این مطلب را مطالعه نمی کردید.

طبیعتاً بعد از اتمام یک رابطه عاطفی شما اتفاقات گذشته را خیلی بهتر از چیزی که بوده به یاد می آورید، اما باید توجه کنید که جدایی شما به خاطر ناسازگاری هایی بوده که شما تجربه کرده اید.

دلیل دردناک بودن اتمام یک رابطه

ما انسان ها زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیریم احساس یکی بودن به ما دست می دهد. طبیعتاً زندگی در یک فضای صمیمی و عاشقانه سبب تشکیل یک هویت سومی می شود که از هویت شما و پارتنرتان شکل گرفته است.

حال زمانی که ما بخواهیم این هویت سوم به وجود آمده را از زندگی خود حذف کنیم، مطمئناً با یک حس پوچی موقت مواجه می شویم. روانشناسان در این زمان توصیه می کنند افراد به سراغ سرگرمی های گذشته خود بروند و وقت بیشتری را با دوستان خود بگذرانند تا کمتر این از بین رفتن هویت سوم آنها را آزار دهد.

اما شما نباید خیلی سریع رابطه ی جدیدی را آغاز کنید

متأسفانه بسیاری از افراد بعد از پایان دادن به یک رابطه عاطفی خیلی سریع به سراغ شروع یک رابطه دیگر می روند. معمولاً این اشخاص با اولین نفری که به آنها یک حس خوب می دهد رابطه ی جدیدی را آغاز می کنند.

می دانید مشکل کجاست؟ مشکل از جایی شروع می شود که دلیل اصلی ما برای شروع رابطه جدید فرار از اندوه های روابطه قبلی است. می توانیم بگوییم این دلیل برای شروع یک رابطه می تواند کاملاً اشتباه باشد.

اما کی رابطه جدید را آغاز کنیم؟

بیایید کمی به خود فرصت دهید و رابطه قبلی را از ذهن خود پاک کنید. سعی کنید در این زمان روی نقاط ضعف و قوت خود تمرکز کنید تا در آینده مرتکب اشتباهات تکراری نشوید. بیایید به این فکر کنید که چه نیازها و خواسته هایی از رابطه جدید دارید تا در انتخاب فرد جدید موفق تر عمل کنید.

حتماً بخوانید: اگر به یک رابطه عاطفی اشتباه پایان داده اید حتماً به این موارد توجه کنید

اما برگشت به رابطه

نمی دانم به آن می گویید بازگشت معشوق، بازگشت به رابطه قبلی، دوباره شروع کردن رابطه تمام شده و … ولی این را می دانم که در کنار هم بودن زمانی به نتیجه می رسد که دو طرف از رابطه قبلی درس گرفته باشند و دیگر به سراغ آن افکار غلط نروند و آنها را اصلاح کنند.

در بسیاری از مواقع یک وقفه کوتاه در روابط عاطفی می تواند دید افراد را نسبت به رابطه موجود عوض کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }