فردا SX5 یا FMC SX5؛ یک کراس اوور کامپکت اقتصادیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

فردا SX5 یا FMC SX5

سال ۹۲ سالی بود که خودروسازی فردا فعالیت خود را در عرصه تولید و مونتاژ خودرو شروع کرد. اما متأسفانه در سال ۹۶ به علت تحریم ها محصول ام جی آر ایکس ۵ این کمپانی به سرانجام خوبی نرسید. می رسیم به سال ۹۸ که خودروسازی فردا با تولید خودروی چینی به نام فردا SX6 جان تازه ای به صنعت خود بخشید. ادامه همکاری با خودروسازی دانگ فنگ سبب مونتاژ خودروی فردا SX5 یا FMC SX5 شد که امروز ما قصد داریم توضیح مختصری درباره ی این کراس اوور کامپکت شهری دهیم.

طراحی خودروی FMC SX5 را می پسندید؟

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره شد ما با یک کراس اوور کامپکت اقتصادی سر و کار داریم. پس ما با یک سگمنتی روبرو هستیم که حتماً باید برای سفرهای درون شهری مناسب باشد.

طراحی بدنه و ابعاد داخلی و خارجی این نوع خودروها مهمترین موضوع بحث خریداران است. آیا FMC SX5 توانسته نظر خریداران را نسبت به خود جذب کند؟ در پاسخ باید بگوییم شرکت فردا شناخت خوبی روی بازار ایران و مشتریان کراس اوور داشته است. پس خودروسازی فردا انتخاب خوبی در مونتاژ داشته و خط تولید کارخانه خود را با محصولی پرطرفدار به کار انداخته است.

با اینکه ما با یک کراس اوور اقتصادی سر و کار داریم، اما تناسب ابعاد بدنه، کیفیت ساخت و برتری طراحی نسبت به رقبای موجود توانسته نظرمان را به خوبی نسبت به خود جلب کند. به طور خلاصه بگوییم هنگام خرید این خودرو حس خرید یک خودروی اقتصادی نمی تواند مانع از انتخاب ما شود.

فردا SX5 یا FMC SX5کابین فردا SX5

موضوع فضای جای پا در ردیف عقب و فضای صندوق عقب در خودروهای کامپکت بسیار مورد توجه است. خوشبختانه این خودرو در این زمینه عملکرد عالی داشته و می توان به راحتی برچسب خودروی کاملاً خانوادگی را به آن زد.

البته اگر به تنوع متریال استفاده شده و هارمونی رنگ ها نگاهی بی اندازید شاید باب سلیقه بعضی از افراد نباشد. کمی خلاقیت بیش از حد در طراحی کابین، استفاده از متریال بسیار متنوع و تضاد رنگ قرمز با مشخصات فنی FMC SX5 توانسته با سلیقه بعضی از خریداران همخوانی نداشته باشد. البته طراحی کابین کاملاً سلیقه ای است و ما نمی توانیم بگوییم طراحی این خودرو مشکل دارد.

حتماً بخوانید: بررسی خودروی FMC SX5 + مشخصات فنی خودروی FMC SX5

موتور فردا اس ایکس ۵

همه ی خریداران خودروهای چینی مشتاقند که بدانند شرایط موتوری و سواری خودروی انتخابی آن ها در چه وضعیتی قرار دارد. خریداران FMC SX5 شما با یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی سر و کار دارید که توانایی تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. البته فراموش نشود که ساخت این موتور توسط میتسوبیشی بوده است و این خودرو با گیربکس CVT خود جزء قوی ترین موتورهای ۱.۶ لیتری موجود در ایران است.

شاید مشخصات موتوری این خودرو برای بعضی از افراد مورد پسند واقع نشود و بگویند که موتور فردا SX5 عملکرد ضعیفی دارد. در پاسخ به این دوستان باید بگوییم کاملاً نظرشان در مورد موتور و گیربکس این خودرو صحیح است. اما توجه داشته باشید که شما با یک خودروی اقتصادی سر و کار دارید، پس نبود توربو و استفاده از گیبرکس CVT توانسته تا حد زیادی هزینه های نگهداری این خودرو را بکاهد.

ارزش خرید

اگر به دنبال یک کراس اوور صفر کیلومتر هستید که با مشکلات بنزین و هزینه نگهداری سر و کار نداشته باشید و به راحتی در درون شهر از سواری و داشتن یک کراس اوور لذت ببرید، فردا SX5 می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }