جزیره مارماریس؛ یک شهری بندری که به بهشت ترکیه معروف استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مارماریس که معروف به بهشت ترکیه است در یک شهر بندری در سواحل مدیترانه، در جنوب غرب ترکیه و در استان موغله واقع شده است. این جزیره زیبا که حدوداً ۸۷۸ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن بیش از ۳۵ هزار نفر است بین سواحل دریای اژه، مدیترانه و بین رشته کوه های کنار دریا قرار گرفته است.

جزیره ماماریس روی معدن بزرگ سنگ مرمر قرار دارد، برای همین اسم این را جزیره ماماریس (شهر مرمر) گذاشته اند.

جاذبه های گردشگری مارماریس ترکیه

حتماً متوجه شده اید که این شهر در میان دو دریا قرار دارد. پس سرگرمی و ورزش های آبی می تواند شاخص ترین جاذبه های گردشگری در این جزیره باشد. البته که تورهای طبیعت گردی هم هست که شما را با جیپ های مخصوص به مناطق کوهستانی می برند و شما را با منظره های جذابی آشنا می کنند.

غذاهای جزیره مارماریس

این جزیره زیبا یک غذای محلی معروف به نام پیلاو دارد. این غذای خوش عطر از ترکیب گوشت، مرغ یا ماهی با برنج، سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شود.

اما خب مطمئناً غذاهای دریایی در این جزیره حرف اول را می زنند. شما می توانید بهترین غذاهای دریایی مثل میگو، ماهی، صدف، خرچنگ و … در این جزیره زیبا میل کنید. اگر هم به غذاهای دریایی علاقه ای ندارید خوراک های معروف ترکیه ای، اسکندر کباب، دونر کباب و … می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

جزیره مارماریسوضعیت آب و هوا

همانطور که اشاره شده شهر مارماریس در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. پس افرادی که قصد سفر دارند باید خود را آماده دیدن سواحل زیبا و مناظر کوهستانی با پوشش گیاهی سرسبزی کنند.

مارماریس تابستان های گرم و مرطوب دارد و زمستان های آن سرد و بارانی می باشد. توجه داشته باشید که منظور ما از هوای سرد بالای ۱۰ درجه سانتی گراد است. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید بهترین زمان اوایل بهار تا اواسط تابستان است.

حتماً بخوانید: بوداپست؛ شهری که به پاریس شرقی معروف است

سواحل معروف مارماریس

  1. مارماریس
  2. ترنج
  3. ایچملر
  4. کلئوپاترا
  5. کوملوبوک
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }